[Tlhingan-hol] Newbie question about vIneHbogh construction

Felix Malmenbeck felixm at kth.se
Thu Jan 26 08:18:24 PST 2012

> tujangpu' 'e' vItlho'.

I think you want tujangta'mo' Satlho'. Otherwise, you're thanking the replying, not the repliers.

> wa' mu'tlheghDaq bogh neH latlh wot je vIlo' 'e' QaQbe' qech.

To the best of y knowledge, QaQ cannot take an object. I recommend something like: "[...] vIlo' 'e' vInID 'ach QaQbe' qechvam." ("I tried to use [...], but this idea is not good.")

> vIlatlhmeH cha' DuHmey vIlo'laH 'e' vIQub.

Did you mean vIjatlhmeH, by any chance? latlh isn't a verb.

> qatlh pong wot lo'taH SuStel, vIyajbe'.

Recommend changing "[...] SuStel, vIyajbe'" to "[...] SuStel. jIyajbe'." Otherwise, it looks like you're trying to use a question as an object to make a statement, which does not appear to be allowed (you're allowed to use questions as objects to pose questions, such as <nuq Datlhutlh DaneH> ("What to you want to drink?"), but what you wanted was probably "I don't understand why SuStel is using the verb <pong>.", which is a statement and therefore not permitted).

> nuQ SuQub ?

I think you want nuq boQub. ("What do you think?")

> vIQos vIQaghchugh, taghwI' jIH.

I'd recommend jIQoS jIQaghchugh, as it's unclear what the object of either of those verbs would be.

...'a bIQoSmeH meq tu'lu'be'. po'wI' mojmeH vay' wa'DIch taghwI' mojnIS 'ej pIghojmoHtaHvIS maghoj je.

Qapla' HaDwI'!

wa' mu'tlheghDaq bogh neH latlh wot je vIlo' 'e' QaQbe' qech.

vIlatlhmeH cha' DuHmey vIlo'laH 'e' vIQub.

1) Qov DuH: Dochmey vIleghnISbogh.

2) loghaD DuH: vIleghmeH Dochmey vIneHbogh.

--
Wiechu