[Tlhingan-hol] Klingon Word of the Day: mojaq

qov at kli.org qov at kli.org
Thu Mar 17 09:58:36 PDT 2016

> tlhIngan Hol DajatlhlaH DaneHchugh, vaj mojaq DaghojnIS.
> tlhIngan Hol lujatlhlaHmeH cha' ghojwI'vetlh, reH mojaq HaD.
> mu'tlhegh Daj DaghItlhlaH DaneHchugh, vaj reH mojaq DaHaDqang net
poQ.[Robyn Stewart]

bochmoHwI' SoHlaw'.  maj.  :-)

> reH tlhIngan Hol mojaq maghbeH janvetlh nov.
> that alien machine is always ready to reveal the klingon suffixes.

pegh bIH'a'? <magh> is betray. I suspect you meant 'agh. If this means that
you tried to remember 'agh without looking it up, then majQa'.  Weird
vocabulary mistakes are actually a sign of progress, because it means the
student is pulling words out of his or her head, not dictionary or device.

> mojaq'e' lutuchbogh DaghItlhvIp 'e' wIHar.

You know that the -'e' there is not required, right?  It puts extra emphasis
on mojaq, such that I'd translate the sentence:

We believe it's the prefix they forbade which you're afraid to write.
or
We believe you're afraid to write the very prefix which they forbade.

> mojaq muj lo'pu' 'e' tlhojDI' ghaH, SIbI' tor ghaH 'ej pung tlhobtaH.

batlh vang.