[Tlhingan-hol] Klingon Word of the Day: mojaq

mayql qunenoS mihkoun at gmail.com
Thu Mar 17 09:48:37 PDT 2016

tlhIngan Hol DajatlhlaH DaneHchugh, vaj mojaq DaghojnIS.
if you want to be able to speak klingon, then you need to learn the suffixes.

tlhIngan Hol lujatlhlaHmeH cha' ghojwI'vetlh, reH mojaq HaD.
these two students in order to be able to speak klingon, always
studied the suffixes.

mu'tlhegh Daj DaghItlhlaH DaneHchugh, vaj reH mojaq DaHaDqang net poQ.
if you want to be able to write interesting sentences, then you must
always be willing to study the suffixes.

reH tlhIngan Hol mojaq maghbeH janvetlh nov.
that alien machine is always ready to reveal the klingon suffixes.

mojaq'e' lutuchbogh DaghItlhvIp 'e' wIHar.
we believe you are afraid to write the prefix which they forbid.

mojaq muj Dalo'pu'mo' novvetlh Damawpu' 'ej DaH tagh noH.
because you used the wrong suffix you offended those aliens and now
war will start.

mojaq muj lo'pu' 'e' tlhojDI' ghaH, SIbI' tor ghaH 'ej pung tlhobtaH.
when he realized that he used the wrong suffix, immediately he knelt
and was asking for mercy.

mayqel mIv Hurgh qunnoq
QIbDaq HoS'a' tu'lu'.ramDaq HoS'a' tu'lu'.