[Tlhingan-hol] Klingon Word of the Day: DIvI'

mayql qunenoS mihkoun at gmail.com
Tue Mar 15 09:51:16 PDT 2016

targh DIjeymeH DIvI' HoS wIchenmoHnIS, jatlh vIghro' Sa'.
in order to defeat the dogs, we need to create a strong federation,
said the general of the cats.

peDoghQo' ! jatlh targh Sa' ; noH ghuHmeH DIvI'vetlh luchenmoHpu' vIghro'.
don't be silly ! said the dog general ; the cats created that
federation in order to prepare for war.

poS HanDoghchajDaq DIvI'chaj Degh lulanta' vIghro'.
the cats placed their federation's insignia at their left nacelles.

DIvI'chaj Degh yIlegh ! targhvaD jatlhpu' vIghro' la'. reH lIghIjchoH Deghvam !
look at our federation insiginia ! said the cat commander for the
dogs. this symbol will make scared you forever !

toH ! tugh qaSpu' noH..
so ! soon the war came..

batlh ghobpu' vIghro' DIvI' 'ej batlhHa' ghobpu' targh.
the cat federation fought honorably and the dogs fought dishonorably.

qaStaHvIS jaj law', yavDaq pumtaH 'Iw.. qaStaHvIS jaj law' jul DoqchoHmoH 'Iw..
for many days blood was falling on the ground.. for many days blood
was making the sun become red..

Hegh rIntaH yoHbogh vIghro' law' 'a tagha' Qappu' DIvI'chaj
many brave cats died, however eventually their federation won.

vaj Hoch targhmeyvo' qo' Say'choHmoH vIghro' DIvI'..
thus, the federation of the cats cleansed the world from all the dogs..

mayqel mIv Hurgh qunnoq
when the final night comes, may we take our place in Suto'vo'qor !