[Tlhingan-hol] 19 new words to create

mayql qunenoS mihkoun at gmail.com
Sat Jan 2 02:19:26 PST 2016

ghItlhpu' David Joslyn :

> {QIp} Danong'a'?  {Dogh} lugh law' {QIp} lugh puS 'e' vIHar.

bIlugh David. jIQeHqu'mo' {Dogh} vIQubbe'.
you're right David. because I was pissed, I didn't think {Dogh}.

ghItlhpu' 'arHa :

> And: {wIgh} isn't a verb, so you can't use it with verb prefixes to form a sentence.

HIja'. vISov. jIQaghpu' 'ach vIghItlhpu' : {wIghpu' ghap QIppu' chaHbe'}.
yes. I know it. I was mistaken, however you wrote : they aren't
geniuses or stupid.

wot 'oH mu' {QIp}'e' 'ej {ghap} vIlo'pu'. reH DIpmey rar mu' {ghap}..
the word {QIp} is a verb and you used {ghap}. the word {ghap} always
connects nouns..

taH :

> Hol lo'chu'meH pab pIn ghaHnISbe' vay'.

bIlugh, 'a Holmey law' lulo'laHlu' 'oH wa' Doch'e', 'ej Holmey law'
luSovqu'laHlu' 'oH latlh Doch'e'.
you're right, however it is one thing for someone to use many
languages, and it is another thing for someone to really know several
languages.

DaH mu'tlheghlIj DalaDqa' : {Hol lo'chu'meH pab pIn ghaHnISbe' vay'.}
now read again your sentence : {Hol lo'chu'meH pab pIn ghaHnISbe' vay'.}

mu' {vay'} tlha'nISpu''a' mojaq {-'e'} ?
didn't the suffix {-'e'} need to follow the word {vay'} ?

qunnoq