[Tlhingan-hol] Royal We Beginners' Conversation

mayql qunenoS mihkoun at gmail.com
Fri Jan 1 06:39:05 PST 2016

repmey puS ret,'uSghebmey rurbogh tera'ngan bo'Deghmey DIQub
few hours ago, we were thinking about terran birds which resemble 'uSghebmey.

'ej maQeHqu'choH.
and we became pissed.

nuvpu' vemmoHmeH, DIb lughaj'a' bo'Deghmey lamvam ?
do these filthy birds have the right, to wake up people ?

yIQub !
think about it !

jaj naQvaD SuvumtaHDI' 'ej SuDoy'qu' SuleSnIS'a' ?
if you are working for an entire day and you are very tired, don't you
need to rest ?

SuQongqu'nIS'a' ?
don't you very much need to sleep ?

'ach vaj nargh bo'Degh lam 'ej jachtaHchoH.
however then, the filthy bird appears, and starts screaming.

cheghelDI', luSoplu' 'e' luqotlh bo'Deghmeyvam.
if you ask us, these birds deserve to be eaten..

lajlaHbe' net ghu'vam juSmeH, He neH 'oH !
in order to overcome this situation,one is unable to accept (the
situation is what he is unable to accept), it is the only way !

or maybe

lajlaHbe' net ghu'bogh ghu'vam juSmeH, He neH 'oH !
in order to overcome this situation, which situation one is unable to
accept, it is the only way !

cpt qunnoQ