[Tlhingan-hol] povjajwIj

De'vID de.vid.jonpin at gmail.com
Thu Nov 5 01:10:47 PST 2015

On 4 November 2015 at 17:27, Michael Roney, Jr. <nahqun at gmail.com> wrote:
> wa'Hu', jIvem.
> puqwI' vIvemchoH.

puqlI' DavemchoHmoH, qar'a'?

> matuQchoH.
> nIQ maSop.

SuSop. nIQ boSop. moHaq yIqIm.

> DuSaQDaq yIt, vItlhej.

{DuSaQDaq yIttaHvIS vIttlhej} 'e' vImaS.

> ghIq yaHDajDaq leng be'nalwI'; puH Duj vI'or.
> mebpa'mey'a'Daq vumtaH.
> vutwI''a' (vutwI'Hom quv?) ghaH.

jIyaj 'ach jIyajchu'be'. vutba' ghaH. 'ach patlhDaj vISovchu'be'.

She's a chef. She's a major chef ({vutwI''a'}). But you think you
might describe her as a minor head chef ({vutwI' quv} + {-Hom} =
{vutwI'Hom quv}). So... assistant head chef? I'm not familiar enough
with kitchen staff {qutluch patlh} to understand clearly what you
mean.

> juHDaq jIchegh.

{juH vIchegh} 'e' vImaS. There's some contradiction in the canon about
how to specify the destination of {chegh}. But this was clarified in
this email:
http://klingonska.org/canon/1999-07-19b-email.txt

{juHDaq jIchegh} is ambiguous and can mean either "I return home" or
"I return at home (I return somewhere, while inside my house)".

> juH jIvum.
> juH chenmoHwI' jIH }}:)

jIyajlaw'. I think you're making a joke about being a "homemaker". I
was confused at first, because I wasn't sure if *{juH jIvum} mean you
work at home ({juHDaq jIvum) or you work on homes (making houses), so
when I read {juH chenmoHwI'} I thought you were confirming the latter,
until I saw the smiley.

> Sut vISay'moH.
> ngop, Duq, baghneQ, je vISay'moH.
>
> megh vISop.
> 'ey *HIlelwIj.
>
> veQ vIwoD.
> .
> juHDaq cheghDI' puq, "brownies" DIvut.
> ngawDeq lo' *cha''Iv*.

*cha''Iv* vIyajbe'. DIvI' Hol mu' 'oS'a'? puqlI' pong 'oH'a'?

> "brownies" tujchoHtaHvIS, 'uQ vIvut.
>
> jatlh jIH:
>      <qaStaH nuq?>
>
> jatlh puqloDwI':
>      <loghjaj 'oH qatru' jaj'e'.>

"A nerd's day is Thursday"?

> jatlh puqbe'wI':
>      <chay' qatru' wIDa?>
>
> jIjang:
>      <yIvbeHwIj SeQHa' botuQ }};) >

"How are we acting like nerds?"
"You're wearing my [T-shirt?]s"

jIyajbe'.

> QongrupchoHtaHvIS, lam vIbI'.
>
> qaSDI' ramjep, mebpa'mey'a'Daq vIchegh.
>
> juHDaq wIchegh.
>
> maQong.
>

> ~naHQun, who is 98% sure he used the correct prefixes.
> If not, Qov has permission to beat me with a prefix chart.

Qov jIHbe' vaj SoHvaD moHaq wa'chaw vIqIpmoHQo'.