[Tlhingan-hol] qepHomvaD jeS 'Iv?

De'vID de.vid.jonpin at gmail.com
Sat Nov 9 00:49:04 PST 2013

Quvar:
> > qepHomDaq Hov leng Hurgh mu'mey chu' nunob matlh.
> > bIH lo'chu' De'vID. tugh naDev mu'mey Delbej vay'.

QeS 'utlh:
> With respect, one person has already used them and another person is
already able to confirm that they're being used correctly. vaj qul DIr
yISop tlhIH! :)

bIyI'mo' jIvuy vIneH. 'ach Do'Ha' jIve'taHmo' De'wI'na'wIj vIghajbe'.
De'wI'Hom vIghaj neH, 'ej machmo' jIghItlhtaHvIS ghaytan jIQagh (mIS {l}
{I} je 'e' boleghpu'). jIghItlhHa' 'e' vIbam.

Qatlhqu'law' Hov leng Hurgh mughmeH MO Qu'. rInpu'DI' vIHtaHbogh mIlogh
qonmeH mIw, tlhIngan Hol mu'tlheghmey choHqu'chu' much DevwI'. Star Trek
III rur ghu'. ghu'vammo', mu'tay' wIqelDI' Doj wIHevpu'.

> So we have several new verbs, {vuy}, {chIw}, {bam}, and (probably) {ve'},
and four new nouns. I think I know what two of the new nouns are, though:
{buqjaj} and {ghInjaj} are being used as time stamps and the presence of
{jaj} makes me think they're almost certainly day names.

loQ bIloychu'ta' 'ej loQ bIbachHa'pu'.