[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' wa' vatlh chorghmaH cha': rewbe' Qu'

Qov robyn at flyingstart.ca
Sun May 6 19:39:49 PDT 2012

As promised, the start of a new 'ay''a' today.  As the lives of the
characters are starting to converge, this isn't going far from what
you've recently seen. In 'ay''a' chorgh, 'eSSIm and Mahoun progressed
from physical attraction to caring for one another and even trying to
accommodate each other's cultures. At the end of the chapter, Essim
managed not to cut Mahoun open in search of data that could be
concealed in him, and Mahoun promised to get a doctor on his home
planet to remove it, and send it to her.  In 'ay''a' Hut, vajar and
crew met Essim, with grass in her hair, right after Mahoun left, and
Mahoun beamed back down briefly so he and vajar could
{qIHqa'}.  Essim had a great time with the Dugh crew and then walked
in on their conspiracy, but did not accuse them openly, instead
accepting their gift of fresh prey and walking away. That was
probably confusing to read. I promised you wouldn't have to wait long
to find out what was up with that.

'ay''a' wa'maH

182

rewbe' Qu'

juHDaj ravDaq Ha'DIbaH Surghta'bogh chagh 'eSSIm 'ej qabDaq qIp'egh.
moghmo' jachchoH. quvqu'law'pu' vajar beqDaj je. yoH 'ej nong 'ej jaq
'ej HoS. quv qelDI' ghutar, nuv ta'mey qel. maghwI' ghaH 'eSSIm vav
'e' SovchoH ghutar, 'eSSIm lonbe'law'. 'oy'Hey pegh ghajmo' Hota'ro',
chaq 'eSSIm 'oy' yajlaH. Hut tup ret wej juppu' chu' ghajmo' Quch
'eSSIm. DaH wej maghwI'pu'Hey tlhejpu'. 'Iw HIq ngaSwI' poSmoH 'eSSIm
'ej tlhutlhchoH.

Sa' luHoH 'e' lunabba'. choltaHvIS 'eSSIm jatlhbej ghutar <qImyal Sa'
wIHoH>. taDchoHpu' 'eSSIm 'ej Qochbe'bej latlhpu'. ja'chuqtaHvIS mIw
luqelchoH neH. tlhIngan wo' Sa' Hegh lunablI' 'ej chaHvaD chemvaH
Hegh rur. reH ghoqwI'pu' QuSwI'pu' je nejtaH 'eSSIm, 'ach DaH bong
QuSwI'na' Samta'. quvlaw' 'ach quvlaw'pu' vavoy, 'ej maghwI''a' ghaHpu'.

'eSSIm Du'Daq chaHpu'mo' maghwI'pu', luqoplu'DI' ghaytan 'eSSIm
yu'qa' QI'. qaStaHvIS 'eSSIm yIn pIj yu'ta' QI'. loS ben boghpu'DI'
'eSSIm luyu'ta' yaSpu', 'ach pagh Sovpu'. maghwI' ghaHpu' tarven'e'
'ach QuSbe'pu' qorDu' vengHom joq tagha' 'e' tlhoj QI', vaj mejpu'.
reH lengDI' 'eSSIm pagh QeD jInmol chu' taghDI' luyu'qa'. peghmey
Hutlhpu'mo' 'eSSIm qay'qu'be', 'ach DaH vay' pegh. Mahoun peghtaH 'ej
Mahoun DeS peghnISchu'taH. MahounDaq De' So'taH 'eSSIm net
SovchoHchugh qay'qu'. 'eSSIm qoplu' 'ej Mahoun ...

not qaSbogh wanI'mey ghu'mey je 'oghmegh, valqu' 'eSSIm yab.
MahounDaq De' tu'lu' 'e' SovchoHchugh latlhpu', Mahoun quchlaH QaS
'ej latlh De' SammeH porghDaj 'IH pe'laHchu', HeghtaHvIS. Mahoun Qan
neHqu' 'eSSIm. tlhoS QuSwI'pu' tu'be'pu'. Qoybe'pu' 'e' DalaH.
lupumchugh QuSwI'pu' Har 'Iv?

'ach tlhIngan matlhqu' ghaH 'eSSIm'e'. 'ej chaq QuS teH 'oHbe'. chaq
'eSSIm qaDmeH QuSwI'pu' Da vajar, ghutar Hota'ro' je 'e' ra' QI'.
matlh 'eSSIm 'e' tobta'DI' QI', yaS mojlaH 'eSSIm. pagh chegh vavDaj 'ej ...

qechvetlh QIp qIl 'eSSIm. rewbe' Qu' ta'choH. 'Iw HIq tlhutlhpu'DI',
QumwI' chu' 'ej *veS* rI'. meHDaq jang Sogh. jatlhpu' Hota'ro',
<HoHqang 'op>. jatlh 'eSSIm, "qImyal Sa'vaD peghbogh De' potlhqu'
vIjatlhnIS."[225]
----
SKI: Essim considers the pros and cons and then hails Warfare to turn
in the conspirators.
---

[225] This chapter has the unfortunate distinction of being
translated from English that had already been translated from
Klingon. I must have accidentally hit the space bar while it was
highlighted, because when I went to edit it, there was no chapter 182
at all. Fortunately I had translated it into English for a friend, so
retrieved it from my outgoing e-mail and translated it back. Not the
same, but good enough I hope. I wonder if it seems different from the rest?