[Tlhingan-hol] qo''e' tu'bogh pagh - 'ay' wejmaH

De'vID jonpIn de.vid.jonpin at gmail.com
Thu Mar 8 02:16:39 PST 2012

[rura' pente' chuch Deb]

tlhIngan la''a': rura' pente' bIghHa''a' 'oH.  le'mIS tu'lu'be',
'avwI' chalqach tu'lu'be', 'ul yergho tu'lu'be'.  jol bot peQ botjan
neH.  bIjlu'DI' bIghHa'vo' ghorDaq ghoSlu'.  ghorDaq yInlaH pagh.
Suvumchu'chugh boQorghlu'.  SuvumHa'chugh SuHegh.

[rura' pente' tlhIlHal]

KIRK: ghuy'chua'.
(qIrq 'uchchoH nov tInqu')
BEHEMOTH ALIEN: Quog wok na pushnat.[1]
KIRK: va ... 'u' mughwI' nge'lu'.
BEHEMOTH ALIEN: Ring notsa loskent!
KIRK: jIQoS.
BEHEMOTH ALIEN: Rangnit ascru, unto pram shondik!
McCOY: vay' SaHbej, *Jim*.
BEHEMOTH ALIEN: Quog wok na pushnat!
(qIrq woH nov)
BEHEMOTH ALIEN: Quog wok na pushnat!
KIRK: DaqlIj 'oHchugh naDev'e', mamej.
BEHEMOTH ALIEN: Quog wok na pushnat!
MARTIA: nov boq'a' bolob neH ghaH.
KIRK: wIlobbej.
MARTIA: weplIj neH je.
KIRK: tlhaplaHbe'.  'ej ghaHvaD machqu'.
BEHEMOTH ALIEN: Quog wok na pushnat!
MARTIA: Krandog aranty. ...Krandog! Krandog aranty.
(qIrq woHHa' nov)
MARTIA: Fendo pompsky.
KIRK: qatlho'.
MARTIA: loQ DutujmoHtaH Dochvam.  *Martia* jIH.  qIrq *McCoy* je tlhIH.
KIRK: chay' 'e' DaSov?
MARTIA: Qang chotwI'pu' law' wIghajbe'.
KIRK: ghorqon wIHoHpu'be'.
MARTIA: qaSDaq bIba'.  'ach SuHeghmeH tev tu'lu'.
McCOY: wejpuH.
KIRK: wIlumoHlu'meH HIghlu'.[2]
MARTIA: DungDaq vay' tu'lu'. Sungab neH ghaH.

[1] - Some (other) alien language.
[2] - What's a good way to say "to be set up"?