[Tlhingan-hol] qo''e' tu'bogh pagh - 'ay' cha'maH Soch

De'vID jonpIn de.vid.jonpin at gmail.com
Thu Mar 8 00:22:33 PST 2012

(bo'DIjvaD HoD QonoS taHom muchta' cheng Sa')

WORF: jImorgh!  HeSvaD potlhbe' qum vuDDaj.[1]
CHANG: DoSmey DIqIp.  HeSvamvaD potlhqu' qIrq HoD vuD meq je.  De'vam
'ang yaSvam ta: tlhIvbogh 'ej ghob ghajbe'bogh 'ej Qaqbogh bochmoHwI'
ghaH, ra'wI'pu'Daj lobHa'qa'taH ghaHvaD QaQDI' ghu'.
JUDGE: yIjatlhtaH.
CHANG: 'angtaH ta: 'aj patlh Suqta' qIrq HoD, ghIq mIl qIrq 'aj,
ngoQDajvaD vangmo' 'ej chutmey ngochmey je pabHa'mo'.  meqmeyvammo'
DanaDHa'lu' 'e' Datem'a', HoD?  mughlu' 'e' yIloSQo', DaH HIjang!
KIRK: vItemlaHbe'.
CHANG: DanaDHa'lu'.
KIRK: HIja'.
CHANG: bItlhIvmo'.
KIRK: rut jIlobHa'.
CHANG: 'ej ghorqon Qang chotlu' 'e' DanabtaHvIS bIlob'a' pagh bIlobHa''a'?
KIRK: Duj wItIjpa' chotlu' 'e' vISovbe'!
CHANG: Qo'noS wa'Daq baHta' 'entepray' 'e' DatemtaH'a'?
KIRK: toH...
WORF: joHwI', qaqoy'neS!
CHANG: jolta' beqpu'lI' 'ej QangDaq bachta' 'e' DatemtaH'a'?
WORF: jImorghqu'!
KIRK: wanI'mey vIleghbe'bogh vIchIDlaHbe' qoj vItemlaHbe'.
CHANG: qIrq HoD, HoD DagheStaHvIS beqlI' ta'mey Dangoy'nIS 'e' DaSov'a'?
KIRK: 'e' vISov.
CHANG: 'ej luchotta' beqpu'lI' 'e' toblu'chugh...
McCOY: *Jim*!  nungormeH HIgh!  joHwI'pu'...
WORF: yIjangQo'!
JUDGE: qIrq HoD, bIjangnIS.
KIRK: HoD vIgheStaHvIS... beqpu'vaD vIra'bogh vIngoy'.
CHANG: joHwI'pu', pItlh.[2]

[1] - client?  political views?  to be on trial?
[2] - "the state rests" -- is this legalese even necessary?  Maybe
{yap 'e' maq qum} or something, but anything other than {pItlh} sounds
too wordy for a Klingon.