[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' cha'vatlh wejmaH vagh: pa' meq

Rohan Fenwick - QeS 'utlh qeslagh at hotmail.com
Fri Jul 20 04:09:16 PDT 2012

ghItlhpu' Qov, jatlh:
> CONTENT: Death, injury and corpses, but no gore.

vIjang, jIjatlh:
> Spoilsport.

mujang je Qov, jatlh:
> yItungchoHQo'. wa'leS qaSbej.

vIloSbej. :P

taH Qov:
> pa' SIchDI' Heghpu' pagh Haw'pu' Hoch 'avwI'pu'.

jIH:
> I think {Hoch 'avwI'} would be better here than {Hoch 'avwI'pu'}.

Qov:
> I don't know where you get this from specifically, but I'm happy to
> omit the plural suffix to make it work better for you.

I actually couldn't remember either... :/ I had to go back to the canon
to find it, but it's from an old article by Seqram in HolQeD 5:2.11. Do
you have it?

Qov:
> vajar, 'avwI' je jojDaj So'lu'bogh Duj mach tu'lu'.

jIH:
> vajar 'avwI' je joj*Daq*.

Qov:
> tamchuqtaH j-wIj q-wIj je. meq vISovbe'.

taQbej. Sumchuqbe'ba'... chaq ghItlhqang yablIj mubmo' Hoch cha', -Daj
-Daq je?

Qov:
> nISwI'vaD HoS 'aqroS wIv vajar

jIH:
> ({HoS} nungnIS {'aqroS}, qar'a'?)

Qov:
> jISovbe'. HoS 'aqroS = the maximum of power.

Again I had to go to canon to remind myself, but we have this from BoP:

Qapchu'meH 'aqroS chuq: cha' vI' chorgh loghqammey
Maximum effective range: 3.5 light years

Qov:
> yaS wa'DIchDaj Hub neHqu' vajar 'ach qImyal HoHmeH lupDujHomDaq
> ratlhnIS. bejlaH neH.

jIH:
> Holy crap, you know how to leave it on a cliffhanger.

Qov:
> qen ghutar vIHoHta'DI', Hota'ro' vIHoHqang'a'? tInbej 'avwI'vetlh.

DaH chotlhu'moH neH. chomoghmoH je. :P

Qov:
> It's fun how what started as just cutting at the nearest paragraph to
> 250 words slowly evolved into writing a mini climax every 250-300
> words. The first cliffhanger was accidental and I actually apologized

> for it.

Heh, how things have changed... Despite my grizzling I'm actually quite
enjoying the mini climaxes! Keeps me well and truly engaged.

> Hoch jaj 'ay' vIlI'chugh, Hoch vIlI'laH taghpa' qep'a'.

vaj yIruch!

> qep'a'vo' jIlengtaHvIS muD Duj Daq lut vItaghta'!

I still find that incredible. But the best stories are those you don't
have to work to tell.

QeS 'utlh