[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' cha'vatlh wejmaH vagh: pa' meq

Qov robyn at flyingstart.ca
Fri Jul 20 06:38:30 PDT 2012

At 05:09 '?????' 7/20/2012, Rohan Fenwick - QeS 'utlh wrote:

>ghItlhpu' Qov, jatlh:
> > CONTENT: Death, injury and corpses, but no gore.
>
>vIjang, jIjatlh:
> > Spoilsport.
>
>mujang je Qov, jatlh:
> > yItungchoHQo'. wa'leS qaSbej.
>
>vIloSbej. :P

vaj qajangpu'DI' vIlI'nIS.

>taH Qov:
> > pa' SIchDI' Heghpu' pagh Haw'pu' Hoch 'avwI'pu'.
>
>jIH:
> > I think {Hoch 'avwI'} would be better here than {Hoch 'avwI'pu'}.
>
>Qov:
> > I don't know where you get this from specifically, but I'm happy to
> > omit the plural suffix to make it work better for you.
>
>I actually couldn't remember either... :/ I had to go back to the canon
>to find it, but it's from an old article by Seqram in HolQeD 5:2.11. Do
>you have it?

HIja' 'ach jIHu'meH tlhoy jIbuD. DaH qavoq. tugh vIlaD.

>Qov:
> > vajar, 'avwI' je jojDaj So'lu'bogh Duj mach tu'lu'.
>
>jIH:
> > vajar 'avwI' je joj*Daq*.
>
>Qov:
> > tamchuqtaH j-wIj q-wIj je. meq vISovbe'.
>
>taQbej. Sumchuqbe'ba'... chaq ghItlhqang yablIj mubmo' Hoch cha', -Daj
>-Daq je?

ghaytan teH -Daq/-Daj, ghIq/ghIj, je vIghItlh 'ach not <qIlegh>,
<jalegh>. latlh mubwI' neH vItamlaw'.

>Qov:
> > nISwI'vaD HoS 'aqroS wIv vajar
>
>jIH:
> > ({HoS} nungnIS {'aqroS}, qar'a'?)
>
>Qov:
> > jISovbe'. HoS 'aqroS = the maximum of power.
>
>Again I had to go to canon to remind myself, but we have this from BoP:
>
>Qapchu'meH 'aqroS chuq: cha' vI' chorgh loghqammey
>Maximum effective range: 3.5 light years

lutDaq Hoch <'aqroS>meywIj vISam 'ej nungbe' chovnatlhvetlh neH.  DaH tI'lu'.

>Qov:
> > yaS wa'DIchDaj Hub neHqu' vajar 'ach qImyal HoHmeH lupDujHomDaq
> > ratlhnIS. bejlaH neH.
>
>jIH:
> > Holy crap, you know how to leave it on a cliffhanger.
>
>Qov:
> > qen ghutar vIHoHta'DI', Hota'ro' vIHoHqang'a'? tInbej 'avwI'vetlh.
>
>DaH chotlhu'moH neH. chomoghmoH je. :P
>
>Qov:
> > It's fun how what started as just cutting at the nearest paragraph to
> > 250 words slowly evolved into writing a mini climax every 250-300
> > words. The first cliffhanger was accidental and I actually
> apologized for it.
>
>Heh, how things have changed... Despite my grizzling I'm actually quite
>enjoying the mini climaxes! Keeps me well and truly engaged.
>
> > Hoch jaj 'ay' vIlI'chugh, Hoch vIlI'laH taghpa' qep'a'.
>
>vaj yIruch!

vInID.

> > qep'a'vo' jIlengtaHvIS muD Duj Daq lut vItaghta'!
>
>I still find that incredible. But the best stories are those you don't
>have to work to tell.

muD DujvetlhDaq lutHom vIqon 'e' vIHar. jIvumtaH. qaStaHvIS jarmey
bIr Hoch jaj jIvumqu'. mu'mey vIwoDpu'bogh law' law' mu'mey
vIlI'ta'bogh law' puS. 'ach jIvumnISbe'law'chugh, jIQaplI'.

DaH Qu' vIta'nISbogh vItIvbe'. not puplaH. Qaghmey tIn vItI' vIneH
'ach not Hoch vItI'laH.

- Qov