[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' cha'vatlh wejmaH vagh: pa' meq

Rohan Fenwick - QeS 'utlh qeslagh at hotmail.com
Thu Jul 19 21:17:46 PDT 2012

ghItlhpu' Qov, jatlh:
> CONTENT: Death, injury and corpses, but no gore.

Spoilsport.

(poD vay')

taH:
> pa' SIchDI' Heghpu' pagh Haw'pu' Hoch 'avwI'pu'.

Hm - interesting. I immediately felt like this wasn't right, but it took
me three rereads to work out why.

I think {Hoch 'avwI'} would be better here than {Hoch 'avwI'pu'}. To me
{Hoch 'avwI'pu'} "all the guards" is more considering the guards as one
single group or unit, and so {Heghpu' pagh Haw'pu'} makes me think one
of two things has happened: 1) EITHER all the guards (as a group) have
died; 2) OR all the guards (as a group) have fled. The option that you
clearly intend - 3) some of the guards have died and some have fled -
really isn't a possibility. {Hoch 'avwI'} "each guard" does allow for
that alternate choice.

(poD vay')

> pegh So'laH'a' pa'? baS motlh 'oHlaw'.

lut ja'lu'DI', 'oHlaw'chugh vay''e', pIjHa' 'oHbej 'e' vItu'! jIpIH...

> vajar, 'avwI' je jojDaj So'lu'bogh Duj mach tu'lu'.

vajar 'avwI' je joj*Daq*.

> DujHey ghoSmeH vajar nom vIH.

This is a really nice use of -Hey. Just thought you should know.

> nISwI'vaD HoS 'aqroS wIv vajar

maj. HoS nIvqu' 'oH HoS'e'. :)

({HoS} nungnIS {'aqroS}, qar'a'?)

> ghuHmoH vajar ghop pep.

ghuHmoH*meH* vajar.

> yaS wa'DIchDaj Hub neHqu' vajar 'ach qImyal HoHmeH lupDujHomDaq
> ratlhnIS. bejlaH neH.

Holy crap, you know how to leave it on a cliffhanger.

QeS 'utlh