[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' wa'vatlh cha'maH Soch: <tIjwI'ghom>

ghunchu'wI' 'utlh qunchuy at alcaco.net
Fri Jan 20 12:12:44 PST 2012

On Sat, Jan 14, 2012 at 9:00 AM, Qov <robyn at flyingstart.ca> wrote:
> jatlh ghutar, “tach wIghoS, chetlhej'a'?”
> jatlh “DaH jolpa'Daq reDor.”

moHaqmeyvam qub vIparHa'.

> “nuqDaq wIghoS? yuQ wIpawpu''a'?” jatlh ghutar.
> “jolpa' wIghoS,” jatlh 'avwI' Qupbe'. tamchoH ghutar.

ghoch luSov 'avwI'. ghaytan meq luSovbe'. DujvamDaq ra'lu'DI' lobnISlu' neH.

> ngoy' vajar not 'e' lIjbe'.

quqDI' <not> <-be'> je, chaq qech luqalmoH.

> HalDaq QongDaq tatlh. betleH,
> Ho' teywI', nIvnav je yIrpu'DI', jolpa' ghoS.[182]
>
> jolpa' pawDI', pa' betleHmey qengtaH ghutar, Hota'ro' je. jatlh ghutar,
> “tIjwI'ghom wIrur.” baQ 'ej jIr.

SIQpu'bogh DevwI' val, vangrupbogh SuvwI' Qup, tonSaw' lo'chu'bogh be'
je. Danab'a' jay'?

> “naDev DaqlaH pagh. DaH wIchqoqvetlh yIja'.”

<wIchqoq>. QaQqu' mu'vam.

> [182] Someone may argue that the Ho' teywI' is just a Terran item, but teeth
> are important to Klingons. I think they have some associated personal
> hygiene.

en.memory-alpha.org/wiki/Tooth_sharpener

Yes, it's a Ferengi device, but Worf expressed interest in buying one.

-- ghunchu'wI'