[Tlhingan-hol] mIl'oD veDDIr SuvwI': 'ay' cha' - 12. bIHeghvIpchugh, bIHeghpu'

Rohan Fenwick - QeS 'utlh qeslagh at hotmail.com
Tue Aug 21 20:10:39 PDT 2012

jIjatlhpu':> Warnings: None. From here out I'll provide warnings only when they're needed
mujang Qov, jatlh:
> I found that providing them when they weren't needed helped me not forget them when they were.

QaQ qeSvetlh.

jIH:
> (the whole story's probably only really PG
Qov:
> Aw don't say that. I'm still holding out for the scene where 'avtanDIl and tIna'tIn make out in passionate detail, possibly on horseback.

yIloSlI'! 'ay'vam lutlha'taH 'ay'mey law'.

jIH:
> to Qov's MA).

Qov:
> I don't know the Austraiian rating system, but the American one would probably give me an R for qImyal's impalement,

Ahhh, bIlugh. ralchu' 'ej ghaytan naDev R qotlh je.

> and then an even harsher one for the Mahoun/'eSSIm sex scenes.

I'm not even going to pretend I know what that's about; the US censors are such selective prudes. I recently watched an American medical documentary in which a *dramatisation* of a surgery - i.e. no real blood, no real surgery - had to be in black and white and with the allegedly squicky bits blurred out.

> Heck, it would probably get a more restrictive rating for Hota'ro walking around without a shirt than for Hota'ro' getting stabbed
> through the torso. I suppose it depends on camera angles.

teHbej.

> And I think I had better give a content warning for this commentary. Anyone sharing the sexual squeamishness of American
> censors, may wish to slap me.

Hee hee. :)

> Also, sorry QeS. But I am having a lot of fun.

yItlhIjQo'! vItIvtaH je jIH. 'e' yIHonQo'. I'm beginning to suspect we may be uncontrollable when we hit qep'a'.

jIH:
> jang 'utlh: «muvItba'ta' puqbe'wI' mob,»
Qov:
> I know you're going for 'only daughter' but it could be interpreted as 'lonely daughter'. How about wa'DIch QavDIch je.

Good point. I'm not sure QavDIch is legal though. What do you think of wa'DIch HochDIch je?

jIH:
> 'ej ghurmoHtaH bel. Datvo' voDleH[1] quS'a' pa'Daq bom muchwI', qul mI'wI' lurItlu'; nobmey law' lunoblu'. not nobqangwI' nIv boghmoHta' QI'tu'!
Qov:
> chay' mIpvam boSpu' voDleH? rup 'ej nobqa'taH.

jIHagh! teHbej. DuH latlh: Sumbogh Sepmey weH 'ej mIp nIH. ghaytan qaS Hoch cha'.

jIH:
> qaStaHvIS wanI', pa'DajDaq ba'taH 'avtanDIl, yIvbeHDaj neH tuQtaHvIS.
Qov:
> jIHaghqu'! pa'Daq ba'taHvIS loD, yopwaH tuQbe'taHvIS nuq ta'taH? nejtaHvIS voDleH toy'wI'pu', pIj tIna'tIn leghpu' 'ach wej tlhob 'e' ngIl. What's Klingon for 'box of Kleenex and bottle of lotion'?
jIHvaD lutvam DaQaw'taH SoH, 'e' Datlhoj'a'?? :P

jIH:
> bomtaH ghaH, loptaH, HurDagh yachtaH.
Qov:
> Dejchu' Qov HaghtaHvIS. So that's what they call it in the Empire. Poor 'avtanDIl.

pa'DajDaq ghaHbejtaH! ngaQ lojmItDaj! 'ej SaH pagh 'e' Harba' ghaH. Do'Ha', reH SaHtaH lut qonwI' mIgh 'e' tlhojbe' 'avtanDIl, 'ej qonwI'vaD pagh So'lu'. >:)

jIH:
> tugh pa'Daj ghoS tIna'tIn
Qov:
> lojmIt Damup 'e' yIlIjQo', be'! pay' 'avtanDIl HurDagh Dalegh DaneHbe'. > (Apparently your explicit non warning hasn't stunted my imagination any).

Dammit, I'm at uni. Sitting here trying to stifle my laughter is getting tougher by the moment.

(poD vay')

jIH:
> tagha' jul'a'Daj qIHmo' belqu'choH je;

Qov:
 > qaSpu' DIS 'ej wej qIHqu'pu'? loD vIvup.

tuvbej ghaH. 'ej boHchoHchugh, reH SaHtaH HurDaghDaj. (Sorry, I just couldn't resist.)

jIH:
> 'IHwI' bejlaHchugh 'ej bangDajDaq SumlaHchugh, belchoHbej vay'. HemtaHvIS 'ej jaqtaHvIS,
Qov:
> Do' DaH jeqbe'taHvIS.

*groan*
jIH:
> paghmo' tuH ghaH.
Qov:
> yopwaH tuQbe'taH'a'?

qarlaw'! 'oH tuQbe'law'pu'. Poor guy - so smitten he doesn't even remember to wear his pants. Maybe I should make note in the text that he doesn't actually go to tIna'tIn half-naked.

jIH:
> ba'taHvIS nIvwI' ghajbe'bogh be'vetlh'e', 'IQlaw'. wov, 'ej chal 'ul rur;
Qov:
> chal 'ul rur. Qob'a'?

ghobe', wov: {wov 'ej chal 'ul rur}. {'ej} vIlo'be' 'e' DaQub'a'?

jIH:
> tlhoS maS luSo' tIHHeyDaj. porghDaj lang
Qov:
> Daj. langwI' maS 'avtanDIl. be' Ha'DIbaH yap vImaS jIH.

Well, since there's nothing on the Klingon vocabulary spectrum between lang and pI'/ror...

jIH:
> vel nItbogh veDDIr nIv; volchaHDajvo' HuS waghqu'law'bogh ngup tIS. 'ach 'IHmoHmeH 'ut neH qIjbogh 'ej tIq charghbogh Huy'Du'Daj'e',
Qov:
> "Doj nguplIj tIna'tIn. ravwIjDaq nIvlaw'."

chojoy'taH 'e' DatIvba'. :P

(poD latlh)

jIH:
> nguqHa' 'ej vuvtaH 'avtanDIl, ba'DI'. bejchuq qabchaj; belchoHchu' 'avtanDIl, bangna'Daj bejtaHvIS.
> jatlh loD: «'o muSeHchu'bogh be''a', chay' qajatlhlaH? jul ghomchugh maS'e', natlhlu'pu' 'ej ngabqu'law'.
Qov:
> I'm not quite following how the sun overwhelming the moon is a specific complement to tIna'tIn, when 'avtanDIl says it, unless it's just
> universally understood that she is the sun.

Pretty much, yes. Though 'avtanDIl and the mIl'oD veDDIr SuvwI' both get the sun-like comparisons throughout the poem as well so it gets awful confusing at times.

jIH:
> DaH jIHvo' mu'mey natlhlu'pu' 'ej ngabchoHlaw' yabwIj'e'. vaj Du'IQmoHpu'bogh wanI', DuQuchqa'moHlaHbogh mIw je HIjatlh.»

Qov:
> 'IQ'a'? 'IQ tIna'tIn wej net Del.

vIjatlh 'e' vIbej: "...ba'taHvIS nIvwI' ghajbe'bogh be'vetlh'e', 'IQlaw'. wov, 'ej chal 'ul rur..." jIchuHnISqa''a'? chaq jIjatlh: {'IQqu'law' je ghaH}.

jIH:
> SKI: roStevan decides the warrior in the sabre bear pelt was just an evil spirit, and so calls for the celebrations to start anew. But tIna'tIn isn't so sure and summons 'avtanDIl to her to help ease her heart's continuing pain.

Qov:
> Careful. Your summary just gave out info that the reader doesn't have. I wanted to spend the day imagining that she had summoned him for a quickie in the throne room.

Fair enough - I'll try to be more careful. (Though maybe a quickie in the throne room is how she deals with her pain. It'd sure as hell take 'avtanDIl's mind off his.)

> I'm off to google Rustaveli slash fiction now. I'll try to be better behaved with respect to the next 'ay'.

Oh, if you must. :P

QeS