[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' cha'maH chorgh

Qov robyn at flyingstart.ca
Mon Sep 19 20:08:29 PDT 2011

At 19:46 19/09/2011, you wrote:

>ghItlhpu' Qov, jatlh:
> > 'ej pay' Hoch batlh choqbogh mIw'e' 'oghta' 'ungya.
>
>If Hoch batlh choqbogh mIw'e' is "a plan to save everyone's honour", should
>it not be quv rather than batlh?

Ironically I changed that from quv to batlh at the last moment
because I remembered there was a difference, but apparently I
remembered it wrong. I shall change it back.

> > Hota'ro'vaD "DunISchugh vay' vInISqang," jatlhpu' HoD,
>
>mu'tlhegh jatlhlu'pu'bogh chevnISchu'lu'. {jatlhpu' HoD} tlhejnIS Hota'ro'
>'e' vIHar: "DunISchugh vay' vInISqang," Hota'ro'vaD jatlhpu' HoD.

bIlugh.

> > Duj muvta'DI'
>matlh 'Ipba'ta' DeghwI'
>
>pong 'oH'a' matlh'e'? 'oHbe'chugh pabHa'law'.

wot neH 'oHlaH <matlh>'e' 'e' vIlIj. chay' vItI'laH ...

matlh 'e' 'Ip?

> > ghaytan HoS choHwI' choHnISlu' neH.
>
>chaq vay' choQIjlaH. reH jISIv: nuq 'oH HoS choHwI' jay'?

peQchem lIngwI' ngaDmoHwI' rur HoS choHwI', 'ach QapHa'choHDI' HoS
choHwI' choHlaH vay'.  Like a light bulb or a fuse: one of those
things that every once in a while needs changing, just because it's
been there for a while--or it might burn out for a reason.

I'm challenging myself to make 'ay''a' vagh less talky and less
technical. No economics, no business meetings, no elaborate technical
details. Just GO! It's hard.

- Qov.