[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' HutmaH vagh: <Sojmaj 'oHbe'>

ghunchu'wI' 'utlh qunchuy at alcaco.net
Tue Dec 6 20:23:42 PST 2011

On Sun, Dec 4, 2011 at 11:18 AM, Qov <robyn at flyingstart.ca> wrote:
> I'm starting to realize that this story is
> more a journey than a destination, so I may allow myself more diversions.
> Not every chapter needs to advance the plot, right?

SIHbe'chugh lut He, tlhIngan lut Da. tlhIngan lut DaqonlI'be' 'e' vIlegh.

> HoS nuHmey ghajbe' 'eSSIm Mahoun je 'e' 'olpu'DI' jatlh "pe'elneS."

I'm guessing attending a state dinner at the White House could be
similar. After being thoroughly searched for weapons, one might still
be addressed as "honored guest".

> Doq 'ej wovbe' taS ngaSbogh HIvje' nob wa' Human.

This sentence has a problem somewhere around the word {HIvje'}. The
first part makes sense, and so does the last part, but the grammar
fails to connect cleanly in the middle. I think at least one more verb
needs a {-bogh} to make everything fit right.

> qo'la' 'awje' 'oH jatlh Human. wIbHa'qu' 'ej ruqmoH.

ruqmoH! majQa', "carbonated" qech Dajonchu'.

> Doq Ha'DIbaH 'Iw 'ach vutmeH lumeQpu' 'ej chopDI' ghomHa''egh.

meQpu' vutwI' qar'a'? vaj rap vutwI' meQwI' je, 'ej rap Doch
vutlu'bogh Doch meQlu'bogh je, qar'a'? Do'Ha' rom chut DabIvpu'.
<lumeQpu'> tlhejmo' <lu-> 'ut je <luvutmeH>.

> 'ey patat 'ach tlhoy na' 'ej tlhoy charHa'.

<tlhoy charHa'> vIlaDDI' jIHaghchoH 'ej jIHaghtaH 'e' vImevlaHbe'.
(char patat 'oQqarwIj vIneHchugh jIH, "cheddar" nIm wIb vIchel neH.)

> pa' bebvo' ghIr tlheghmey 'ej bIHDaq HuS mI'wI'pu'. SIgh'eghtaH.
> HoS chaH 'ej SIghlaHqu'.

chay' SIgh? <SIH> DaghItlhHa''a'?

'ej <jul gho> mI'wI'pu' chaH'a'?

> "DatIvtaH'a'?" jatlh Mahoun.