[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' HutmaH vagh: <Sojmaj 'oHbe'>

Qov robyn at flyingstart.ca
Sun Dec 4 08:18:31 PST 2011

qaStaHvIS wa' Hogh jIghIQtaH 'ej DaH jIcheghta'.  jIcheghtaHvIS woj
HotlhwI' vISIQbe' 'e' vIwIvmo', porghwIjDaq nuHmey nejqu' Hung.
rInpu'DI' loDnalwI'vaD jIjatlh, "betleH naQ vISo'laHlaw'pu'."  yoHHa'
nejwI'pu'.  muD DujDaq 'eSSImDaq nuH nej vay' vIDelDI' porgh HotvIpbe'.

There's been a week break, although with all the paq'batlh stuff I
doubt anyone's noticed. It may take a couple of days for me to get
back up to daily posting speed.

In the most recent installment posted here, Mahoun invited 'eSSIm to
attend a Federation cultural event. This was initially MUCH longer,
then I cut the whole thing, then I realized that it helped the plot
in a few tiny ways, so I rewrote a much reduced version. I'm starting
to realize that this story is more a journey than a destination, so I
may allow myself more diversions. Not every chapter needs to advance
the plot, right?

95

ghorDaq ghom Mahoun 'eSSIm je. jatlh Mahoun, "ghaytan HoSghajqu'mo'
wo'lIj DIvI' bobuSHa'laH 'ach nuSIghqu'laHmo' ngochmeychaj, muchchaj
vIlegh vIneH. Dalchugh tugh matlheD. " tlhIngan wo' SIghtaH je DIvI'
ngochmey QIp, 'a chIDqangbe' 'eSSIm.

lopno' lojmItDaq Qam Human. 'eSSIm nuHmey nge' neHmo' tlheDchoH
'eSSIm Mahoun je 'ach mun vu'wI'. 'eSSIm tIgh vuvmeH nuH qeng net
chaw' jatlh. HoS nuHmey ghajbe' 'eSSIm Mahoun je 'e' 'olpu'DI' jatlh
"pe'elneS." DIvI' Hol jatlhlaw' 'ach mugh jan.

Sungpu' chaH HochHom mebpu''e'. DIvI' HolvaD gharben cha' 'oH yuQvam
pong'e'. Human chaH HochHom DIvI'nganpu''e'. Doq 'ej wovbe' taS
ngaSbogh HIvje' nob wa' Human. wornagh qa'vIn bIr ghap pIH 'eSSIm
'ach waHDI' HIq mumlaHbe'. qo'la' 'awje' 'oH jatlh Human. wIbHa'qu'
'ej ruqmoH. 'eSSImvaD tera' nay' qem montaHbogh Human jabwI'. jatlh
"Ha'DIbaH ghIH tIr ngogh je, tlhagh patat 'oQqar naQHommey je Daghaj.
tItIv!" Doq Ha'DIbaH 'Iw 'ach vutmeH lumeQpu' 'ej chopDI'
ghomHa''egh. Somraw, to'waQ HomDu' je Hutlhchu'. 'ey patat 'ach tlhoy
na' 'ej tlhoy charHa'. SoptaHvIS QoQ janmey chu' Humanpu'. pa' bebvo'
ghIr tlheghmey 'ej bIHDaq HuS mI'wI'pu'. SIgh'eghtaH. HoS chaH 'ej
SIghlaHqu'. MahounvaD jatlh 'eSSIm "mI'wI' Segh Dangu'laH'a'?"

"Human chaH," jatlh Mahoun, 'ach Qoch 'eSSIm. Human toy'wI''a'
ghajpu' 'ej jaS SIH. HomDu' let ghaj. jaS Qap mutvam porgh. HomDu'
motlh Hutlhlaw'. HaSta'a' tInqu'Daq yuQjIjQa' Delbogh mIlloghmey
Hotlhlu'. SoQmey much tera'nganpu'. yuQmey, cham, nuvpu' Sar, jo je
cha'. lutIvqu'ba' Sungpu'. Quchmo' 'ej Seymo' jach.

"DatIvtaH'a'?" jatlh Mahoun.

Hemqu' Humanpu'. nIvqu' 'e' luHar. nuv pIm lajqang 'e' mIy 'a mIgh
tlhIngan tIgh 'e' luHar 'e' Sov 'eSSIm. jogh naQ lughatlhbe'meH
Humanpu', Suvqu'nIS tlhIInganpu'. "mupIlmoH," jatlh 'eSSIm. Hoch
Humanpu' leghlaHbogh HoH neH. yajlaw' Mahoun. qep lumej.
---
SKI: Essim and Mahoun experience food, entertainment and customs from
a major Federation world.
----