[Tlhingan-hol] Klingon Word of the Day: van bom

mayql qunenoS mihkoun at gmail.com
Wed Mar 23 07:57:31 PDT 2016

ben, Sepmaj van bom wIqonmeH nuQaH muchwI' 'e' wItlhob.
years ago, we requested that a musician helps us in order to compose
our national anthem.

Ha'DIbaH SoH ! Sepmaj van bom DaQoytaHvIS bIqotlhHa''egh'a' ? qaghIpDIj !
you animal ! while you're listening to our national hymn you scratch
yourself ? I will court-martial you !

Hujbogh tIgh law' lop novvam ; wa'vam 'oH tIgh'e' Huj law' Hoch Huj puS :
these aliens observe many customs which are strange ; the strangest
custom of them all is this one :

reH, Sepchaj van bom luQoyDI' Soch vIghro' SurghchoH.
always, as soon as they hear their national hymn, they start skinning
seven cats.

QaSlI' DayoHmoH DaneHchugh vaj chaHvaD may' van bom muchlu' 'e' DaqaSnISmoH.
if you want to make your troops brave, then you need to make it
happen, that someone performs the battle hymn for them.

van bommaj mu' DalIjmo' juquvmoHqu'ta'. 'ej jubelqu'moHmo', DaH mab
Dachuppu'bogh wIqI'. tagha' roj luchav yuQmaj.
because you remembered our anthem's words you honored us greatly. and
because you really pleased us, we will now sign the treaty you
suggested. finally our planets will achieve peace.

mayqel mIv Hurgh qunnoq
DaH DIHIvnIS DaH DIHIvlaHtaHvIS