[Tlhingan-hol] Klingon Word of the Day: 'alngegh

mayql qunenoS mihkoun at gmail.com
Sun Mar 13 08:28:53 PDT 2016

juHDajDaq 'alnegh luSampu', chotwI' ghaH 'e' luSov.
when they located the ax at his house the knew that he was the murderer.

bInenDI', SoHvaD 'alnegh nob vavlI'.
when you mature your father will give you the axe.

'alneghvetlh qub wISuqmeH Huch law' wInobnISpu'.
in order to acquire that rare ax, we needed to spend a lot of money.

maHvaD 'alneghvetlh qub SamlaH 'InternetDaq 'e' ghItlh verengan Suy.
the ferengi merchant wrote at the internet he would be able to locate
that rare ax for us.

potlhqu' 'alneghvam 'e' qelba' qorDu'lI. 'e' vIvuv.
your family obviously considers that this ax is very important. I respect that.

'alneghvammo' may' taHpu' vavlI'.
because of this ax, my father survived the battle.

bIQeHchoHmo' 'alnegh Da'uchHa'nISbej.
because you became angry you definitely need to let go of the ax.

'alnegh wI'uchHa'Qo'chugh vaj vay' wIrIQmoHlaw'.
if don't let go of the axe, then apparanently we will injure someone.

cha' rep ret, vagh 'anlegh DIchenmoHpu'.
two hours ago, we created five axes.

porghrajDaq pe'vIl 'alnegh QemjIq chu' wIpoSmoH !
we will tear you a new ax hole !
(I'm sorry for writing this.. I just couldn't resist..)

mayqel mIv Hurgh qunnoq HoD
death while standing is preferable to life while kneeling