[Tlhingan-hol] Klingon Word of the Day: bo

mayql qunenoS mihkoun at gmail.com
Sat Mar 12 08:14:27 PST 2016

jatlhbogh mIlogh vIbej 'e' luchaw'be' mIvlIj bo.
your helmet's feathers don't allow me to see the movie.

ghIchwIj luqotlhmo'pu' mIvlIj bo jIchuypu'.
because your helmet's feathers tickled my nose I sneezed.

boqotlhmeH bovetlh yIlo' 'ej yIDISmoH !
use that feather in order to tickle him and make him confess !

ravDaq pumpu'mo' bovetlh, QeHchoHpu' nov 'ej HoDma' qaDpu' ghaH.
because that feather fell on the floor, the alien was angered and
challenged our captain.

bo law' DIyIrmeH bo'Degh law' DISurghnIS.
we need to skin many birds in order to gather many feathers.

tunqu'be' QongDaqwIj, bo law' ghajbe'mo' 'oH.
my bed isn't very soft because it doesn't have many feathers.

bo'Deghvetlh bo leghmeH naDev paw ve'wI' law'.
many travelers arive here in order to see that bird's feathers.

SaD bo Dabajchugh vaj qaSaw.
if you earn a thousand feathers, I will marry you.

may'DujchajDaq bo Doq DIjpu' romuluSnganpu', may'vaD tlheDpa' chaH.
the romulans painted red feathers on their battle cruisers, before
they left for battle.

bo'Deghvetlh HoHta'DI' pu'lIj, chalvo' pumpu' bo.
when your phaser killed that bird, feathers fell from the sky.

mayqel mIv Hurgh qunnoq
you have some stuffed to'baj leg in your teeth