[Tlhingan-hol] Klingon Word of the Day: ba'

mayql qunenoS mihkoun at gmail.com
Thu Mar 10 09:55:20 PST 2016

quSvo' yIba' 'ej yIqeqchoH !
get up from that chair and start training !

quSvo' Sa'HutlIj yIvIH 'ej yIqeq'eghchoH !
move your ass from that chair and start training yourself !

HoD quSDaq bIba' 'e' vIchaw'Qo'. bI'umbe'bej.
I won't allow it that you sit at the captain's chair. you aren't qualified.

HoD quSDaq bIba'meH bI'umbe'bej.
you aren't qualified to sit at the captain't chair.

qaStaHvIS jaj naQ ba'taHchugh vaj Huch Dabaj not 'e' Dachavbe'.
if you're always sitting during the entire day, then you will never
achieve to earn money.

bIba'taHmo' 'ej maHvaD bIvutQo', reH maghung.
because you're constantly sitting and refuse to cook for us, we are
always hungry.

DaH rInpu' may' 'ej may'vaD jughel 'e' DangIl'a'. Sa'HutlIjDaq
bIba'be'chung vaj maHvaD bISuvpu', vaj juQaHpu'.
now that the battle is over you dare ask us for it ? if you didn't sit
on your ass, then you would have fought for us, then you would have
helped us.

Dujvam vIra' 'e' vIHech ; HoD pa'wIjDaq jIba'taH 'e' vIHechQo'.
I intend to command this vessel ; I don't intend to be constantly
sitting at my ready room.

naDev jIba'taHvIS mutIch romuluSngan Ha'DIbaHvam 'e' vIlajQo' !
I won't accept that while I sit here this romulan dog insults me !

quS DISamlaHbe'mo' maba'laHbe' 'ej jatlhbogh mIllogh'e' wIbejlaHbe'.
because we weren't able to find chairs we weren't able to sit and we
weren't able to see the movie.

mayqel mIv Hurgh qunnoq
you have some stuffed to'baj leg in your teeth