[Tlhingan-hol] Klingon Word of the Day: nap

mayql qunenoS mihkoun at gmail.com
Thu Mar 3 09:48:52 PST 2016

Qu'lIj DaquvmoH DaneHchugh reH nap 'oH.
if you want to honor your duty, it is always simple.

napmo' 'oH chab rur.
simple as pie.

ghojwI' QIp SoH ! napqu' yu'ta'ghachmey ! qatlh bIlujpu' ?
you stupid student ! the questions were very easy ! why did you fail ?

DujlIj nap vIQaw'meH tupmey vIpoQ neH.
in order to destroy your simple ship, I only need minutes.

jaghmeyma' DItojmeH Dujmaj wIchoH 'ej Duj napqu' rur 'oH 'e' wIchav.
in order to deceive our enemies we changed our ship and we achieved
that it resembles a very simple vessel.

napchugh qay'pu'ghach vaj DabammeH lo'laHbe' 'oH
if a problem is simple, then in order to face it, it is worthless.

SuvwI'meyvaD lo'laHbe' may'mey nap.
simple battles ar worthless for warriors.

bo'Degh DaSurgh DaneHqu'chugh vaj napqu' 'oH.
if you really want to skin a bird, then it is very simple.

nap chaH pIj 'e' lururlaw' ghojwI'pu', 'ach tugh nImerlaHlaw'..
often students may appear that they are simple, however soon they may
be able to surprise you..

mayqel mIv Hurgh qunnoq
you will not experience shakespear
unless you read the original klingon