[Tlhingan-hol] Why Klingon is perfect

qov at kli.org qov at kli.org
Thu Jan 21 09:42:41 PST 2016

> > pIpol.
> > chay' tlhIngan Hol Datu'? qatlh DaghojchoH? lI'qa'laHchugh pISuqmeH
> > mIw, vaj wa' SaDlogh wIlo' vIneH.
>
> I didn't understand anything.

bInep.  bIpegh neH.  Daq pegh luDabbogh nIrurbogh tlhIngan Hol
ghojqangwI'pu' yI'ang!  Hov ghajbe'bogh ram rur pegh ghajbe'bogh jaj.

But if you're serious, let's figure out what you need to learn in order to
understand it. Do you have any problem with any of these sentences?

chay' raS DachenmoH?
qatlh wISop?
tlhuHchugh vay' yIn.
ghojmeH taj Hev loDHom.
Hutlogh qama' bIj 'avwI'.
vIHoH vIneH.

- Qov

> qunnoq
>
> On Thu, Jan 21, 2016 at 7:07 PM,  <qov at kli.org> wrote:
> > pIpol.
> >
> > chay' tlhIngan Hol Datu'? qatlh DaghojchoH? lI'qa'laHchugh pISuqmeH
> > mIw, vaj wa' SaDlogh wIlo' vIneH.
> >
> > - Qov

period."