[Tlhingan-hol] tlhIngan Hol wIqIpe'DIya

mayql qunenoS mihkoun at gmail.com
Wed Feb 17 02:03:28 PST 2016

What follows does not refer to mIp'av or anyone else here. It
expresses my views on the "wonderful" subject of tlham yu'egh..

..tlham yu'eghmey. wejpuH. *Syria* Qaw'taHvIS qo' tay, tlham yu'eghmeyvaD DISaH.
..gravity waves. charming. while the civilized world destroys Syria we
care about gravity waves.

*Syrian*ngan chottaHvIs HoHtwI' Sepmey, tlham yu'eghmeyvaD DISaH.
while killer nations murder the Syrians, we care about gravity waves.

HeghtaHvIS puqpu', chaHvaD luSaH 'Iv ? bIQ'a'Daq HeghtaHvIS puqpu',
chaHvaD luSaH 'Iv ?
while children are dying, who cares for them ? while children are
drowning, who is concerned about them ?

yInmeyvaD neH wISaH, toH nuvpu'vam'e' luchotlu'bogh' Dalon 'ej
nga'chuq'egh 'e' Da'ol.
we only care for our lives, so we abandon these people who are
murdered, and we make sure that they go f** themselves.

DIleghbe' 'e' wIjIn neH. juHDaq pawbe' QuchHa'ghach 'e' wIjIn neH.
we only wish that we don't see them. We only hope that misery won't come to us.

migh 'Iv ? DaSov'a' ? DaSov DaneH'a' ? chaq *SIlth* ?
who is evil ? Do you know ? Do you want to know ? The Sith maybe ?

Hurgh *SItlh*pu' ; mIghbe' chaH ;
the Sith are dark ; they are not evil..

toH mIgh 'Iv ?
so, who is evil ?

yInHomDaq SoQ'eghmoHbogh nuvpu' 'ej bechbogh nuvpu''e' jachtaHghachmey
QoylaHbe'.
those who close themselves in their own little lives and are unable to
listen to the screams of people who suffer.

mIgh chaH''e'.
they are evil.

HaSta jIHDaq noH lubejbogh nuvpu' 'ej Quj 'oH 'e' luHar.
those who watch war on tv and believe it is a game.

mIgh chaH''e'.
they are evil.

veQDaq Sop latlhmey nuvpu' 'e' luleghbogh nuvpu' 'ej SaHbe' chaH..
people who see other people eat from the garbage and they don't care..

mIgh chaH !
they are evil !

'a ropDI' QaH luneH. ropDI' pung luneH. Human maH 'ej mawuvchuq ghIq
neH 'e' vItlhoj.
however when they become sick they want help, when they become ill
they ask for mercy. only then they realize that we are all human
beings, and that we all depend on one another.

'a ngugh paSbej 'oH..
however then it is already late..

ghe''orDaq taHbogh taw'a'Daq mave'taH Hoch. taHtaHvIS wItIvjaj.
we're all on a highway to hell. may we enjoy it while it lasts.

tlham yu'eghmey.. luSopjaj ghe''or !

cpt qunnoq
DaH DIHIvbe'chugh vaj qo'chajDaq toy'wI''a'pu' DImoj