[Tlhingan-hol] tlham yu'eghmey tu''a' tera'nganpu'?

qov at kli.org qov at kli.org
Thu Feb 11 13:33:47 PST 2016

Daj De’ ‘ej SoHvaD Dajmo’ Damaqba’pu’ ‘a cha’logh lI’laHmeH mu’tlheghmeylIj vInuD. jIqej ‘e’ vIHechbe’. wej QeD De'vam vIlaDpu', vaj SoHmo' neH vIghoj ...

> From: Ed Bailey [mailto:bellerophon.modeler at gmail.com]

> tlham yu'egh juvta' LIGO DaHjaj 'e' maqpu'.

TKD 6.2.5. aspect marker does not go on second verb of SAO.

> Einstein nger tobta' LIGO tejpu'.

wa' nger 'oH, qar'a'? lutobta'

> leD 'uD tIH chenmoHmeH 'uD tIH wav.

'uD tIH leDmoHmeH -- leD = be perpendicular

> poH logh je Hap rey Hoch Dojmey.

I like this use of Doj, but I prefer {poH Hap, logh Hap je}.  Just because I find it easier to read. YMMV.

> HapvamDaq yu'eghmey chenmoH yIHbogh Dojmey.

vIHbogh DaghItlhHa'ba' 'ach jeS yIHmey 'e' vIjal 'e' vItIqu'.

> chuqvam mach law' 'otlh yu'eghchuq mach puS. vIHchugh SIla', De''e' neHbogh tej SanglaH.

loQ Michelson-Morley ngong jan rur, qar'a'?  *Aether*qoq Do juv 'e' luHech. SaHbe' aether, 'a valmo' jan ngong vIqaw.

DaDelmo' jIbel. DaH loQ vIyaj. tlham yu'egh 'ol latlh 'e' vIloS.

- Qov