[Tlhingan-hol] New Beginner's Grammarian

Rohan Fenwick qeslagh at hotmail.com
Wed Nov 11 22:51:45 PST 2015

mach ghommaj, 'ej pIj mob ghojwI'pu' ghojtaHvIS. 'ach tlhIngan Hol jatlhwI'vaD rut van le' noblaH ghom. BG yaH 'oH wa''e'. taghwI'pu'vaD BGvaD je laHchaj DubmoHlaH yaHvam net Hech. 'ach jatlhwI'pu' chu' QorghmeH laH yap'e' ghajnIS BG chu' 'e' lughovba'mo' latlh tlhIngan Hol jatlhwI', yaHmo' laHDaj luvan je chaH net Hech. qaDchuq yaH neHwI'pu' net Hechbe', 'ej QapwI' lujwI'pu' je mojmoHbe'  wIvmeH mIw net tulba', 'ach vay'vaD BG gheSmoHlu'chugh, vay'vetlh'e' vanlu'.

mIwvetlh vItaghmoHba'pu' jIH net Sov, 'ach KLI taghwI' pab po'wI' chu'qu''e' gheStaHvIS 'arHa, Do'jaj ghaH, po'jaj ghaH. tlhIngan Hol HaDtaHmo' Sey ghaH 'ej nong. BG yaH quvqu'moH HoSDaj 'e' vIHonbe'qu'. vaDjaj yaDDu'lIj, 'arHa!

A small community though we are, and as self-driven as Klingon speakers can be, there are still a few signal honours that can be bestowed upon a Klingonist by the community, and the role of Beginner's Grammarian is one of these. It's not only a position intended to help beginners and the BG alike to improve their skills, but is also a recognition that the BG-elect's skills are respected enough by other Klingonists to entrust them with the fostering of new Klingon language talent. It's not a skills competition between prospective BGs, of course, but it's still an honour to be recognised in this way.

So though I was largely responsible for setting the ball rolling on the
process that made it happen, I'd like nevertheless to wish 'arHa good luck and
congratulations on his investiture as the KLI's newest Beginner's
Grammarian. He's an enthusiastic and passionate student of Klingon and I have no doubt his energy will bring great honour to the role. Good luck, 'arHa!

QeS 'utlh