[Tlhingan-hol] Klingon Word of the Day: pagh

Steven Boozer sboozer at uchicago.edu
Tue Nov 10 07:49:06 PST 2015

pagh  nothing,  none (n)
  (ant. vay' “something, anything”)

  pa'vo' pagh leghlu'
  The room has no view. CK

Qu' buSHa'chugh SuvwI', batlhHa' vangchugh, qoj matlhHa'chugh, pagh ghaH SuvwI''e'
  If a warrior ignores duty, acts dishonorably, or is disloyal, he is nothing. TKW

 SoHvaD pagh vIjatlh, Human
  I have nothing to say to you, human. (ENT "Affliction")

parmaq choH pagh teHqu', choH tu'DI' lajDaj.
  Love is not love which alters when it alteration finds
 ["Very true[ly] nothing changes love when its acceptance finds change."] (Sonnet 116)

 quv vuv nuv pagh ghajbogh neH
  Honor is for those with nothing to lose! PB

pagh  no one (n) KGT
(ant. vay' “someone, anyone”)

 lojmIt poSDaq Daq pagh
  No one eavesdrops at an open door. PK

yay 'oS bey. 'IQ pagh.
  This yell is victorious in nature, rather than mournful... S31

Duj ghajchugh pagh, beylI'vo' 'oH Daje' net chaw'
  If [ship is] unowned, you may buy it from the Bank. MKE

 Sovbej pagh
  No one knows for sure PB

pagh  zero (num.)

pagh rep
  midnight (00.00 hours) CK

 Dal pagh jagh
  No enemy is boring. TKW

He pagh-pagh-pagh-DoD-cha' yInab
  Plot course zero-zero-zero, mark two. ST5

He wej pagh Soch DoD cha'
  course 3-0-7-mark-2 (st.k 11/21/99)

jagh Duj DaQaw' 'ach pagh qama' Datlhapqa'
  Destroy enemy vessel without retrieving prisoners. MKE

bIghHa' DamejDI' pagh QaS yInob
  Get out of jail free. MKE