[Tlhingan-hol] QISmaS !

SuStel sustel at trimboli.name
Wed Dec 23 07:56:39 PST 2015

On 12/23/2015 10:24 AM, mayql qunenoS wrote:
> tagha', paw QISmaS !
> finally, Christmas arrived !

I think you want {pawpu' QISmaS}.

pawbejpu': Suy qach 'elchugh vay' nuQqu'bogh QoQ narghlaHbe'.

> DIS poHvam,botlhDaq 'oHtaHvIS QISmaS Sor,puqHompu' Quchqu' tlha'taH
> vIghro'mey Quch..
> this time of year,while the Christmas tree is in the middle,happy cats
> are chasing blissful kids..

Something about {DIS poHvam} rubs me the wrong way, but I can't put my
finger on the problem. It may be nothing.

Don't forget the {-'e'} on {QISmaS Sor}.

*pa'* botlhDaq 'oHtaH'a' QISmaS Sor'e'?

"Children" is just {puqpu'}. I'm not sure what the {-Hom} is there for.

wa' puq wa' vIghro' je vIghaj, 'ej motlh tlha''eghbe'. wa'ben boghpu'
puqwI'. vIghro' Hot ghaH neH ghaH, 'ej vIghro' yach ghaH neH 'oH,
pe'vIlHa' yachchugh. wej romna' chavlu'pu'.

> DIS poHvam, 'uchchuq ghawran ghorqon je, 'ej muSHa'qu'chuq 'e' lujatlh..
> this time of year, gowron and gorkon will hold each other, and say
> that they love each other much..

Heh heh!

In general, don't use {'e'} with {jatlh} or {ja'}. Instead, directly
quote what was said and just put it up against the {jatlh/ja'} sentence
on either side:

    qamuSHa'qu' ja''egh
    ja''egh qamuSHa'qu'

    they tell each other, "I love you very much"

Heghlaw'pu' ghorqon boghpa' ghawran. poH lengmeH jan ghaj'a' wa' DevwI'?
DujDaq Hov bav'a' wa' 'ej DujvaD moy'bI' nagh rurmoH'a'? }}:-D

> DIS poHvam, /Santa/ mIvmey tuQtaH tlhIngan yejquv 'ej bang bommey bomtaH..
> this time of year, the klingon high council is wearing Santa helmets
> and singing love songs..

Snerk!

What you said is just fine, but I'd probably leave off the {-taH} on
{tuQ} and {bom}, unless your intent is to suggest that they never stop
wearing Santa hats and singing during this time.

QISmaS bommey bombe''a'?

> qunnoQ Duj HaqwI'

DaH Duj HaqwI' SoH? DanumHa'lu'pu''a'? DanumHa'lu'pu' qatlh 'e' Daqotlh?
DaH nuq 'oH patlhlIj'e'?

http://trimboli.name