[Tlhingan-hol] Religious terminology

qunnoQ HoD mihkoun at gmail.com
Sat Dec 5 07:07:43 PST 2015

> Can you rewrite these as more "natural" English?

Hija'.

mu'tlhegh wa' : {tlhIngan Hol Dalo'taHvIS, Dochmey'e' bopbogh
mu'meylIj vuSbe'lu'}
                         <while you are using tlhIngan Hol,the things
your words may concern are unlimited>
mu'tlhegh cha' : {tlhIngan Hol bopchugh mu'meylIj, DIvI Hol tlhIngan
Hol joq neH Dalo'nIS}
                         <if your words concern tlhIngan Hol,you need
to use only English and/or Klingon>

> Do you understand why I wrote the above in response to "You can talk
> in Klingon about anything, or in any language about Klingon"?

jIyajlaw'.. tlhIngan HolvaD,Hoch Holpu' lo'laH net jighItlhlaw'mo'.

> Qov, by the way, disagrees with me. (See the thread with the subject
> {chut}.) Do you agree with her?

DaH QIn {chut} vIlaDqa' 'ej qajatlh.

qun HoD