[Tlhingan-hol] Need a word for ...

Brent Kesler brent.of.all.people at gmail.com
Thu Nov 20 08:09:40 PST 2014

I'm starting to think this might be a culturally nuanced word that doesn't
have a good direct translation, but is so useful it ends up a loan word,
like "chutzpah" or "schadenfreude". Perhaps with some sort of folk
etymology...

tlhIngan wa': De'wI' patlh vItI' vIneH, 'ach Qatlhqu'! tI'meH Deghpu' vay',
ghIq Deghpu' vay' latlh, ghIq Deghpu' vay' latlh latlh. tInqu' mIS!
vIDelmeH mu'mey vIHulth.
tlhIngan cha': wanI'vam DelmeH mu' lughaj Humanpu': {QavtI'}.
tlhIngan wa': Qav... tI'?
tlhIngan cha': qar. vay' tI'meH Deghpu'DI' tI'wI', tI'wI' Qav gheS 'e' Har.
tI'wI' Qav gheS 'e' Har tI'wI' veb, tI'wI' veb je. ja' ngIq tI'wI', {Qav
tI'ghachvam}, 'ej mIS'a' mojmeH boqtaH Hoch tI'ghachmey. vaj, {QavtI'}.

bI'reng