[Tlhingan-hol] Quj 'echletHommey

De'vID de.vid.jonpin at gmail.com
Fri Nov 14 07:47:01 PST 2014

For the qepHom, Maltz gave us some information which would make it easier
to talk about card games, more advanced geometry, FASA-style ranks,
computers and the Internet, knitting and knotting (incidentally also
computer encryption), and... quantum mechanics. That's if I haven't
forgotten anything, which I likely have, because we got a lot of new
information.

First, card games:

DIvI' bIghHa'Daq 'echletHom Quj ghojpu' matlh. 'urghwI' 'oS Quj DIvI' Hol
pong 'e' Harlaw' matlh. ({loQ DuQ} rur {'urgh}.)

52 'echletHommey ngaS DIvI' Quj 'echletHom vey. veyvaD 4 Deghmey wavlu'.
ngIq Degh qellu'DI', wa'maH wej 'echletHommey tu'lu'. (le' mI'vam 'e'
Harlaw' matlh.) Doq cha' Deghmey, 'ej qIj cha'.

tlhIngan Quj Deghmey rur wej DIvI' Quj Deghmey: meyrI'mey (naghboch
bIHbe'), pormey (tIqDu' rurbe' 'e' maq matlh), Sormey (jeqqIj, ghanjaq joq
bIHbe') je. 'ach tlhIngan Quj Degh rurbe' latlh Degh. 'oHvaD DIvI' Hol mu'
neH lo' matlh. (jatlh Marc Okrand, "He just called a spade {'eSpeD}.")

mu' chu':
{'urgh} - jab, poke (Note that Marc Okrand jokingly revealed this
separately from the other requested computer words, even though it's
clearly intended for the Facebook translators. ;-))