[Tlhingan-hol] Story - Out of order installments

ghunchu'wI' qunchuy at alcaco.net
Fri Sep 6 20:04:20 PDT 2013

On Sep 6, 2013, at 6:37 PM, Felix Malmenbeck <felixm at kth.se> wrote:

>> nuqDaq mu'tlheghvam lo'pu' Okrand?
>
> DoyIchlanDaq tachDaq navDaq mu'tlheghvam vIghItlh 'ej ghaDvaD vIcha'. lo'be' ghaH 'ach DIvI' HolvaD mugh 'ej qar 'e' Qochbe'law'.

baQa'.

mu'tlhegh laD ghaH. 'oH qonbe'. lugh 'e' maqbe'. mugh neH. ghantoHqoqvam vIbuSQo'.

Marc Okrand has a knack for seeming not to disagree, but not actually confirming something. I have enough context now to feel comfortable ignoring this particular phrase as an example to emulate.

If I were presented with the phrase in Klingon, I too would translate it into English that way. But I have less tact and more impudence than Marc does, so I would also point out that while the intended meaning is obvious, TKD does not support saying it that way.

-- ghunchu'wI'