[Tlhingan-hol] *'ap Wizard Dun: 'ay' wa': *ghoSuS*

Rohan Fenwick - QeS 'utlh qeslagh at hotmail.com
Mon Sep 10 09:03:32 PDT 2012

One of the cool things about the Oz books is that the magic's not quite so pervasively active as in the Harry Potter series; it's just accepted as being, and manifests more in odd things than odd activities per se (the Tin Woodman, talking lions, Tik-Tok, etc.). So I get the feeling it could be relatively straightforward to do. Come to think of it, I've never actually read this book myself, I think. I've read others in the series, but never this one.

ghItlhpu' naHQun, jatlh:
> I may or may not get to Chapter 2.

yIruch!

> Kansas Dab Dorothy.
> 'IrneHDaj juH Dab.
> wIjwI' ghaH 'IrneH Henry'e'.[1]

I agree with Voragh - probably best to put it after the name.

> wIjwI' be'nal ghaH me'nal Em'e'.

Heh. Interesting that Em, of all people, has to be called {me'nal}.

> Hopmo' Sor; juHchaj mach.

{mach juHchaj}, qar'a'?

> loS reD, wa' beb je ghaj juHHomchaj.

maj.

> neH wa' pa' tu'lu'.

wa' pa' neH.

> Soj tummeHwIj,

nuqjatlh? I can't parse that.

> ngaSwI' ngop, loS quS, QongDaqmey je ngaS pa'vam.

Do you mean ngop ngaSwI'?

> ravDaq 'oH lojmIt'e'.

I'd prefer 'oHtaH here. Actually, I'd prefer tu'lu', abandoning the pronoun-as-verb completely, but YMMV.

> juH bIngDaq 'oH QemjIq[2].

QemjIq'e'. I like Voragh's suggestion of something involving wutlh "underground".

> DInDaq[3] QamtaHvIS; Hatlh bej Dorothy.

An interesting one; if the door's open, is one then standing in the DIn? I guess it works.

> qetlh puH.

'opHu' tagha' Midwest vISuchpu'. Indiana Illinois je vIlegh. beQchu'. vImerlu'; HuDHommey law' ghaj veng vIDabbogh. toH! vay' tlhaQ vIqaw je. "Kansas beQ law' pancake chab beQ rap" net jatlh. 'ach qen vIt taQqu' 'angbogh Qul'e' vIleghpu': pancake chab juvlu', Kansas juvlu' je, 'ej Kansas beQ law' pancake chab beQ puS net toblu'!

http://www.improbable.com/airchives/paperair/volume9/v9i3/kansas.html

> ghangwI' leghlaH.
> Sor leghbe'.
> qach leghbe'.
> puH meQ jul.
> SuDbe' por. qetlh.
> chIStaHbe' juH. qetlhchoH.

maj.

> ben, QuptaHvIS me'nal Em; 'IH.

I'm not a fan of ben alone this way. I'd go either 'opben or ben law'.

> qetlhchoH je.
> not mon me'nal Em.

Do'Ha'.

> not Hagh 'IrneH Henry.

Do'Ha' je. jum: ben law', much vIleghpu'DI' puq jIHtaHvIS, Henry 'IrneH Quch law' Em me'nal Quch puS 'e' vInoH.

> Dorothy HaghmoH Toto.
> qetlhbe' Toto.
> qIjqu'!
> reH reH.

I like the pun, and it works on another level too: I can hear Toto's barking as being precisely represented by this sound.

(poD vay')

>      <<ghoS *ghoSuS*![4]

I've used jIrbogh SuS or jIrwI' before and jIrbogh jevwI' might work too.

>             Ha'DIbaH vISaH.>>

Again, not having read the original I can't say for sure, but would Qorgh not be better here?

(poD latlh)

> jatlh me'nal Em.
>      <<nom! QemjIq 'el Dorothy!>>

Is this QemjIq 'el Dorothy, or QemjIq 'el, Dorothy? SoSnI' wISop./SoSnI', wISop. Big difference :)

> QongDaq bIngDaq So' Toto.

Can So' be used intransitively like this?

(poD latlh, QaQmo')

Fun! Pretty straightforward, and now that I've gone to look at the original text I can see you've done some simplifying. But it works. yItaHmoH!

QeS