[Tlhingan-hol] qo''e' tu'bogh pagh - 'ay' wejmaH wa'

De'vID jonpIn de.vid.jonpin at gmail.com
Fri Mar 9 02:05:18 PST 2012

['entepray'-A vutpa']

SPOCK: mayajchoHpu''a'?
VALERIS: mayajchoHbe'.  pa'meychaj nuDqu'lI' wejvatlh beq, 'ach chaH
tlhejlaw' HoHwI'pu'.  DaH DaSmey woDbejta'.  ghorqon DujDaq lan 'e'
poQbe''a' nabna'?[1]
SPOCK: nab potlh puS QeD potlh law'.[1]  narghtaHvIS wej tlham
chu'qa'lu'.  DaSmey ghajbe'chugh jolpat ravvo' pumHa'[2].
CHEKOV: Qaw'meH qatlh Hap nISbe'?
VALERIS: muDa'a'?
(pu'HIch bach; ghuH)
VALERIS: yIleS.  Chekov la', 'ejDo'Daq pu'HIch chaw'lu'be'bogh bachlaH
pagh 'e' DaSov.  chaq cheghDI' veQDaq DaSmey woD.
SPOCK: veQDaq nejlu'taH 'e' vIra'ta'.  jIloychu'chugh HoHwI'pu'
mongDu' 'uchchu'qu'taH DaSmeyvetlh; *taybIrngan lIrmey*[3] rur.
tlhejbe'taHvIS narghlaHbe'.  Qorwagh HurDaq bIH vo'laHbe'.  naDev
bIHtaH DaSmeyvetlh'e', vogh.
UHURA: pu'HIch bachpu''a' vay'?
CHEKOV: yIleS.  qay'be'.
UHURA: Spock qaH, vergh wIchegh poQqu'taH 'ejyo'.
SCOTT: bachpu' 'Iv jay'...
SPOCK: toH, Scott.  pIvghor DaQapchoHlaHchu'be' 'e' vIyaj.  tI'meH poH
'ar DapoQ?
SCOTT: QapHa'be'qu' jay'!
SPOCK: Scott, vergh wIcheghchugh, chaH ngu'bogh DaSchaj'e' polHa'bej.
'ej yIntaHvIS HoD McCoy Qel je not DIleghqa'.
SCOTT: Hoghmey poQ, qaH.
SPOCK: qatlho', Scott.  Valeris, 'ejyo' yejquvvaD QInvam yIngeH:
Qapbe' pIvghormaj.
VALERIS: manep'a'?
SPOCK: maQagh.
UHURA: bIyaj'a'?  HoD McCoy Qel je DISIchlaHbe'qu'.
SPOCK: HIja'.  DaH chaH Dech peQ botjan.  'ach HoD vIyajchugh nargh
DaH 'e' nabchu'taH.

[1] - logic, physics?  {meq} is "reason, motive" instead of "reason, logic".
[2] - {pum} was one of the words we discussed in the thread about
{-Ha'}; {pumHa'} "float, levitate (upwards)"?
[3] - Tiberian bats