[Tlhingan-hol] qo''e' tu'bogh pagh - 'ay' cha'maH wa'

Robyn Stewart robyn at flyingstart.ca
Sun Mar 4 17:42:55 PST 2012

At 13:24 '?????' 3/4/2012, De'vID jonpIn wrote:
>(luj Duy'a'pu'.  DaH ghar Qangpu'.)
>
>[DIvI' Qang yaH]
>
>AZETBUR (jIH): Qang qaH, vavwI' vIqa'meH yejquv Qang vIcho' net wuq.
>FEDERATION PRESIDENT: Qang qaH, Heghmo' vavlI' jIQoSqu'[1].

I agree with your footnote, but suggest that you pump up the
formality with a -neS.  The human's phrase is about the maximally
formal phrasing of the sentiment available in English, so just match
it in Klingon and you're good.  If it were supposed to be a Klingon
saying it, I'd sub something about batlh qawlu'jaj, but for a human,
jIQoSqu'neS fills the bill.

>   qapon 'e'
>yIchaw': tuHmoHbogh ta'vam'e'...
>AZETBUR (jIH): Qang qaH, mapIQnISchoH.

pIQ? Is that something I've forgotten?

>taH qep DaneH 'ej neH je
>vavwI'.  qaSpu'DI' wa' Hogh jIjeS, ghu'vam vIpoQbogh Dalajchugh neH:
>qama'pu' renobbe' 'ej chaH jonqa' QI'lIj

qaqlaw' QI'raj

>'e' bonIDbe'[2]. bonIDchugh
>noH botagh 'e' wInoH.
>FEDERATION PRESIDENT: tera'Daq juSuch 'e' wItul.
>AZETBUR (jIH): qen qaSpu'bogh wanI'meymo' maH joj Daq vImaS

{Daq boqbe'lu'bogh}

>  'e' Dayaj.
>  Hungmo' DaH Daq wIpeghtaH.
>
>[1] - " you have my sincerest condolences on your recent loss"...
>blech.  not Heghlu'mo' mu'tlheghvam jatlh tlhIngan.  tIchbej.
>[2] - "extradite" lo'qa'bej.

qaHar!

- Qov