[Tlhingan-hol] qo''e' tu'bogh pagh - 'ay' cha'maH wa'

De'vID jonpIn de.vid.jonpin at gmail.com
Sun Mar 4 13:24:54 PST 2012

(luj Duy'a'pu'.  DaH ghar Qangpu'.)

[DIvI' Qang yaH]

AZETBUR (jIH): Qang qaH, vavwI' vIqa'meH yejquv Qang vIcho' net wuq.
FEDERATION PRESIDENT: Qang qaH, Heghmo' vavlI' jIQoSqu'[1].  qapon 'e'
yIchaw': tuHmoHbogh ta'vam'e'...
AZETBUR (jIH): Qang qaH, mapIQnISchoH.  taH qep DaneH 'ej neH je
vavwI'.  qaSpu'DI' wa' Hogh jIjeS, ghu'vam vIpoQbogh Dalajchugh neH:
qama'pu' renobbe' 'ej chaH jonqa' QI'lIj 'e' bonIDbe'[2]. bonIDchugh
noH botagh 'e' wInoH.
FEDERATION PRESIDENT: tera'Daq juSuch 'e' wItul.
AZETBUR (jIH): qen qaSpu'bogh wanI'meymo' maH joj Daq vImaS 'e' Dayaj.
 Hungmo' DaH Daq wIpeghtaH.

[1] - " you have my sincerest condolences on your recent loss"...
blech.  not Heghlu'mo' mu'tlheghvam jatlh tlhIngan.  tIchbej.
[2] - "extradite" lo'qa'bej.