[Tlhingan-hol] Klingon Word of the Day: vaj

Steven Boozer sboozer at uchicago.edu
Tue Jun 12 08:39:07 PDT 2012

> Klingon word:   vaj
> Part of speech: adv
> Definition:     so, then, thus, in that case

As used in canon:

vaj Daleghpu'
Then you have seen it. TKD/ST3

bIjeghbe'chugh vaj bIHegh
Surrender or die! TKD

bIje'be'chugh vaj bIHegh
Buy or die! CK

vaj DatIvba'
Then you're obviously enjoying it. CK

vaj Dargh wIb DatlhutlhnIS
Then you need to drink sour tea. CK

naDev juHlIjDaq cha'logh jISopneSchugh vaj jIquv
It would be an honor to eat twice here at your house, your Honor. PK

vaj toDDujDaj ngeHbej DIvI'
That means the Federation will be sending a rescue ship of its own. ST5

HaDlu'meH, QuSlu'meH, SuDlu'meH lojmIt Da logh Hop Hut tengchaH. vaj loghDaq lenglaHtaH Humanpu'
space station Deep Space Nine is the gateway for the exploration, intrigue and enterprise that mark the continuation of the human adventure into space... S99

qorDu' SaHlu'chugh 'ej matlhlu'chugh vaj wa' tlhIngan ghob potlhqu'
devotion and loyalty to family is one of the most important Klingon virtues. S13

vaj malopmeH tlhIHvaD nob SaSuqpu'
So to celebrate, I've gotten you all a gift. (Hallmark)

nuHlIj DawIvpu', vaj yISuv
You have chosen your weapon, so fight! TKW

qep'a' wejDIchDaq jatlhtaH tlhIngan Hol HaDwI'pu'. ghoHtaH je. tIv'eghtaH je. vaj SuquvmoH.
[untranslated] (st.k, MO to SuStel 11/96)

tlhIngan Hol DaHaD - vaj choquvmoH. Qapla'!
[Marc Okrand's inscription in DloraH's TKD]

De'vetlh vIQoy, vaj jIQuch
I am happy to hear that information. KGT

qaSuchlaHbe'. jIpaSqu' vaj narghpu' 'eb
I cannot visit you. I am very late, thus the opportunity has escaped
(i.e. I was too late to visit you.) (stk. 1/98)

jIlay'ta' 'ej batlh jIpabta' vaj choDanIS
I have kept my word of honor, And so should you, (PB 150-151, 186-187)

Dumer DIvI' QaS 'ej DuHIv, vaj bIwunchoH 'ej bIrIQchoH
Surprise attack by Federation leaves you unprotected and damaged. MKE

DuHIv jagh Dangu'laHbe'bogh, vaj bIwunchoH 'ej bIpujchoH
Attack by unknown enemy leaves you vulnerable and weak. MKE

Related words:

ghIq 	then, subsequently (adv)
ngugh  	then, at that time (adv)

Voragh