[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay cha'vatlh loSmaH chorgh: quv tobmeH

Rohan Fenwick - QeS 'utlh qeslagh at hotmail.com
Tue Jul 31 19:23:58 PDT 2012

I'm falling behind again... :/

ghItlhpu' Qov, jatlh:
> qImyal blamed the attack on the councillor's ship on conspirators, vajar,
and Romulans.

Passing the buck is always a good move...

(poD vay')

> jatlh Qa'bar, «may'Duj beqlIj DaSeHlaHbe'chugh chay' wo' Dache'?

Oh, snap!

> yejquvvaD Dojbe' wanI'vam, Sa'. wa'Hu' yejquvvaD naDlIj Qav[308]  vIngeHpu'

Voragh's beaten me to it, but yep, for me Qav is "last" in the sense of "final one of a series" (the implication to me is that qImyal will not be receiving any more naDmey); "last" as in "most recent" would probably be chu'qu'.

> 'ach nIlajpa' vIta'Ha'vIpbe'.

The clash in person here was a little weird. I'd have expected lulajpa' (with the object being naDlIj from the previous clause), because Qa'bar just mentioned the naD as a noun; if you'd used qanaDpu' instead of naDlIj... vIngeHpu', I'd be fine with nIlajpa' here.

> vIqoplu' 'ej wa'leS QuD DevwI' vIjoy' 'ej vImuH.

vIqop*lu'*? {vIqoppu'} Dalo' 'e' DaHechba'.

(poD vay')

> tlhIngan mu'mey yajlaHbe'mo' beqDaq Do'.

{beqDaj} - that ol' j/q swap again!

> jatlh qImyal, «vIngeHbej, joHwI' quv.»

bochmoHwI'na' ghaH, qar'a'?

(poD vay')

> «joHwI', Hoch patmey vItI'ta'. vIrInmoHmeH
SoSbor De'wI' vIchu'nISqa'. Dachaw''a'?»

{'e' Dachaw''a'} Sar DaneHmo' bIjatlhbe'pu''a'?

> Degh SeHlaw
botobmeH Duj puv Hota'ro' Sogh 'e' vIchaw' je.»

puv Duj (S33: puvtaHbogh Duj ngabmoHlaw' So'wI'), vaj Duj puvmoH nuv 'e' vIQub.

> Mahoun ghIjqu'mo' qImyal qab, qImyal ghop leghbe', HIvmeH joppa' Mossam.

tugh qaS Sengna' 'e' vISov...

(poD vay')

> «'Iyyyyyyyyyyyyyyyyy!!!!!!!» jatlhtaH Tiadynsan [307].

mu' DaghItlhchu'!

> Haw'lI' jabwI'pu'
Sungpu' je. nISwI' SeHchoH qImyal. Mossam qabDaq Qeq. chu'wI'Daq QeychoH
qImyal SIqwI' 'e' leghlaH Mahoun.

'ej qojDaq wIHuSqa'moHlu'. laDwI'lI' DaboHmoH 'e' DatIv, qar'a'? :)

QeS