[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' cha'vatlh cha'maH Soch: SuchwI' Hat

ghunchu'wI' 'utlh qunchuy at alcaco.net
Fri Jul 27 12:59:22 PDT 2012

lut vItIvbej 'a poHwIj lunatlhmo' Qu'mey law' pIj vIbuSlaHbe'. And
please forgive my lapsing into English for this chapter's comments.

On Mon, Jul 2, 2012 at 1:22 PM, Qov <robyn at flyingstart.ca> wrote:
> jolpa' 'el ngaH. lutlhej cha' 'avwI'pu' vaQ. taDchoH Dugh beq.

I don't see italics. The email came through with a text/plain content
type. Did it get "downgraded" on the way out of your emailer, on the
way through the list server, or on the way into my Google Mail inbox?
>From what I can track down, I think it's the first option.

Or maybe they weren't there in the first place, but in that case why
would you mention them?

> maH neH nurI'laH.tlhoS Seng vIpojlaw'ta'.

There's a space missing after {nurI'laH.}

> nIb Sa' lupDujHom meH bobcho', rIpDuy qughwI' meH
> bobcho' 'e' vIHar.

You need a {je} between {bobcho'} and {'e'}.

> Qel pa'vo', yejquv Duy DujDaq Qel jolchu' Qoreq.

I don't understand why it's {jolchu'} instead of just {jol}.

> jatlh qaH'eng. «Hung ghochwI' botojpu' tugh 'e' tlhoj qImyal.

I think you've consistently used a comma before quoted speech, so the
period here is a little distracting.

> «joy'wI' pa'DajDaq vajar loSlI' jatlhlu'», jatlh Hota'ro'.

{joy'wI' pa'Daj} is a bit dissonant to my mind's ear, with the first
noun and the {-Daj} competing for ownership of the room. {joy'meH
pa'Daj} sounds better to me.

> «...lu'av QaSDaj matlhchu' je.»

{QaS} is singular, right? The {lu-} prefix is inappropriate. Also, I'm
pretty sure that this {je} should immediately follow the verb.

> may'DujDaq HoD pa'mey Hubqu'lu'bej 'ej le'moH ngIq HoD.

{pa'mey} is plural, so {Hublu'} does need a {lu-} prefix.

> jatlh Qoreq, «vIQorghlaH, qaH'eng...»

I balk at {Qorgh} "take care of, care for" with this meaning. There
ought to be a better word for "handle (a situation)". Perhaps
{jIruchlaH} would work, or maybe something with {gheS} could fit in
this context.

-- ghunchu'wI'