[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' cha'vatlh loSmaH cha': cha' lupDujHommey

Robyn Stewart robyn at flyingstart.ca
Tue Jul 24 10:21:20 PDT 2012

Here begins the twelfth and final 'ay''a' of the novel. It picks up
immediately following the events of the tenth 'ay''a', and like all the
even-numbered ones, mostly follows Mahoun.

We rejoin High Councillor Qa'bar, Warfare Assistant chief engineer Lt.
qaH'eng, Warfare CMO Dr. Kruge, Yelwitan merchant captain Mahoun, and
Mahoun's security chief Mossam all onboard Qa'bar's cruiser, which is
parked on the surface of gharben II. Here's a recap on how they all got
there: Qa'bar met 'eSSIm in the woods, then together they rescued Mahoun
from the cave and retrieved tarven's message from its hiding place.
Mossam beamed down and shot the place up, at which point Qa'bar called
Warfare, reaching a lieutenant on the bridge, because qImyal was busy in
her interrogation room. He asked for an engineer and Dr. Kruge to be
beamed down, and the Warfare lieutenant complied with the councillor's
request. The doctor authenticated tarven's message and treated Mahoun
for his injuries and alcohol poisoning, saying that he should wake up soon.

Also I'm testing a new mail program, Thunderbird, so please let me know
if anything seems different in a comment-worthy way.

'ay''a' wa'maH cha' - bom HoS

214: cha' lupDujHommey

vulHa'DI' Mahoun, SaH 'eSSIm, Mossam je. qaStaHvIS lup puS mIStaH Mahoun
ghIq qaw: bIQtIQ, DIS, yejquv Duy, HIq ... HIq law'. 'oy'qu' DeSDaj.
'oHDaq ghop lanDI' Mahoun, Sev tu'. «boSamta''a'?» jatlh.
«HIja, bangwI'», jatlh 'eSSIm. yonlaw'. QIjrupbe'law'mo' 'eSSIm, ghelbe'
Mahoun.

jatlh Mossam, «pawpu' cha' latlh tlhInganpu'. DaH naDev loS lutu'lu'.
mejqa'pu'mo' Farsajii mamob.»

ba'choH Mahoun. quSDaq QongtaH Qugh Qel. De'wI'Daq Hung taHey bejtaH
Qa'bar. Quchbe'law'. qagh tlhIngan be'. jatlh, «joHwI', DeghlIjvaD
bobcho'vam vIlISmeH nuH pat, So'wI', qa'vIn vutwI' je vIrarHa'nIS.
jIvumtaHvIS QaptaH noch, HotlhwI', jolpat je.»

pe'vIl jatlh Qa'bar, «qa'vIn neH'a' vay', patmey rarHa'pa' qaH'eng?»
neHDI' pagh, ghIb Qa'bar. 'o' pa'Daq vum qaH'eng ghIq meHDaq chegh.
qu'qu'be'law' 'a DughtaH Mossam. SeHlaw laghta' jonwI' 'ej bobcho'
jomlI'. Dajmo' Qu', bejtaH Mahoun. jonwI' boQtaH 'eSSIm.[297]
loQ ghum wIy. veS retlhDaq So'Ha'pu' lupDujHom. wIy maQmey QIj Qa'bar.
lupDujHom, veS je rI' 'e' nID 'ach jang pagh.

«QaptaH QumwI' patlIj'e'. chaq QapHa' veS QumwI'. vIrItlu'DI vIlISlI'»,
jatlh qaH'eng, SeHlawDaq nachDaj tu'lu'taHvIS. botjan chu' Qa'bar.
pay' lupDujHom ngu' pat. jatlh Qa'bar, «qImyal Duj!» nom chollI'
lupDujHom 'ej Hov matlhDaq SumchoHDI' nISwI' talmey baHchoH. ba'qu'mo'
qaH'eng, nachDaj qIp.

jatlh Qa'bar, «nuHmey Dararqa'meH poH 'ar DapoQ?»

jatlh qaH'eng, «loS tup, 'ach ... vIrarqa'taHvIS botjan
chu'Ha'nISlu'taH.» noDlaHbe' Hov matlh. botjan wewchoHmoH qImyal nuHmey.
botjan lujIHtaH. HoSmoHmeH vumtaH qaH'eng 'ach loQ SabtaH. tamtaH Mahoun
'ej QunDajvaD qoy'taH.

qImyal Duj Hotlh Qa'bar. SaH cha' nuv. jatlh Qa'bar, «SaHlaw' Sa',
baHwI' je.»

jatlh qaH'eng, «'utbe'bej baHwI'. tlhoS 'or'egh Dujvetlh. ghaytan 'avwI'
le' ghaH.»

latlh Duj cha'choH wIy. veS lupDujHom motlh 'oH. 'oHDaq wa' nuv tu'lu'
'ej choltaHvIS baHbeH nuHmey. jatlh qaH'eng, «QI'yaH! cha' DI'omlaHbe'bej.»

laQ lupDujHom cha'DIch nISwI' talmey 'ach Hov matlh mupbe'. qImyal Duj
'o' mup. Hov matlhDaq Quchmo' jach vagh nuv. noDchoHDI' qImyal jach
'eSSIm neH. lupDuj cha'DIch qIpbe'pu' qImyalHey tIH. 'eSSIm Du' qach
qIppu' 'ej meQchoH. «tIrwIj'e'!» jatlh 'eSSIm.
--
SKI: Mahoun wakes up in time to witness an attack on the Loyal Star
while the coffee maker and other important systems are offline.