[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' cha'vatlh wejmaH cha': 'Iv Davoq?

Robyn Stewart robyn at flyingstart.ca
Wed Jul 11 06:49:28 PDT 2012

chomI'moH.

On 2012-07-11, at 0:00, Rohan Fenwick - QeS 'utlh <qeslagh at hotmail.com> wrote:

> I'm going to go back and reread all of this lut'a'. I swear.

Qu'vetlh vIngeDmoH 'e' vIHech.

> ghItlhpu' Qov, jatlh:
>> CONTENT: blood and broken bones
>
> "Poke her... with the soft cushion!"

Qo'! latlh yIqIv!

> taH:
>> ghor'a' jan? ghobe'. ghorpu' Hom.
>
> I'm pretty sure we only have {ghor} as a transitive in canon: {pIpyuS yIghor!},
> {pel'aQDaj ghorpa'}, and such.

bIlugh. vItI'.

>> loQ mIm 'oy' 'ach Dachbe'. jachchoH
>> vajar. qImyal pIlmoHlaw'mo' vajar beymey, tamchoH
>> 'e' nID vajar, 'ach lugh Sa'. beymey botlaHbe'.
>> qaStaHvIS lup law' jachtaH ghIq QopchoHmo' 'oy'
>> noch, Hugh je tamchoH 'ach bechtaH. poS lIS Sa'
>> 'ej taghqa' 'oy'. qImyal qab bejtaH vajar. ngaghtaH
>> 'e' tIvbogh be' nong rur.
>
> And you claim you don't like writing torture...
>
> ...(poD vay')

DaH pa'wIjDaq bIQongvIpchoH'a'?

>> bechlaHtaH neH vajar. QotchoH 'ej nogh.
>
> wot {nogh} vImuSHa'qu'. pIjHa' wIlo'laH 'ach lI'qu'!
>
>> QeyHa'moH. teqDI' yaDvo' mej DIr, 'Iw,
>> yaDpachDu'[277] je 'ach ta'be'mo' qImyal, 'oy' SIQlaH vajar.
>
> I probably would have passed by {yaDpachDu'} without comment!
>
>> «jolpat chu'Ha'ta'mo' ngaH maQollaHbe'.
>
> qaStaHvIS 'op Hogh puS lut 'ay'mey vIlaDpu'bogh, vaj... pong 'oH'a' {ngaH}'e'?

HIja'. jonpIn ghaH ngaH'e'. qaH'eng pIn ghaH. (Hota'ro' bang ghaH 'e')

>> DayItlaH 'e' DaHar'a', HoD?» jatlh ghutar.
>
> *Da*yItlaH?

chuq yItlaH'a'. "Can you make it" rur.

>> jatlh, «loQ. 'ach tlhoy bISuD'eghlI'.
>
> yap {bISuDlI'} 'e' vIHar. loQ Hujlaw' {bISuD'eghlI'}.

 qatlhlo'.

> This story needs publishing. NEEDS it. I'm yet again awed not just by your
> ability with the language's grammar, but your expressiveness in its nuances.
> When's it come out in paperback? ;)

I'll comp you a first edition in gratitude for your encouragement and feedback.

- Qov