[Tlhingan-hol] qo''e' tu'bogh pagh - 'ay' Soch

De'vID jonpIn de.vid.jonpin at gmail.com
Thu Jan 26 08:44:13 PST 2012

(qIrq pa')

KIRK: HoD QonoS 9522.6.  not tlhInganpu' vIvoqpu' 'ej reH vIvoqQo'taH.
loDHomwI'[1] Heghmo' not vIqeHHa'laH.  vuDvam 'oH: roj qep'a'vaD tlhIngan
yejquv Qang wIDormeH Qu'maj vIchovDI'... qay'law'.  mujatlh *Spock*, qunvaD
potlh mojlaH wanI'vam.  'ej vIHar 'e' vIneH.  'ach chay' jIH lururbogh
nuv'e' juS qun jay'?[2]
VALERIS: (tuS) ... qaH!
KIRK: lojmIt DaqIplaHpu'.
VALERIS: tlhoS ghommeH DaqDaq mapaw.  DaSov DaneH 'e' vInoH.
KIRK: qar.[3]
VALERIS: jIjatlhtaHvIS jItlhabtaH 'e' yIchaw', qaH!  jItoy'taHvIS
qatlhejmo' vaj jIquv.
KIRK: logh verghvo' bI'orchu', Sogh.
VALERIS: reH vInID vIneH.

[1] - Keeping the colloquialism of "my boy", rather than "my son"
{puqloDwI'}.
[2] - The English is very colloquial here, and I'm not sure how to express
this sentence in Klingon.
[3] - Kirk is bit sarcastic here... not sure how to convey that.