[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' wa'vatlh wejmaH Hut: <noH ghu>

Qov robyn at flyingstart.ca
Thu Jan 26 08:01:06 PST 2012

This is the final 'ay' in 'ay''a' Soch. It contains a story that I
hope you'll like. It about what was, up until this week, probably the
most exciting episode in ghutar's life, and he doesn't even remember
it. That doesn't stop him from telling the story, though.

vajar had just said that his ship was constructed eighteen years ago,
but that wasn't so old.
---
139
noH ghu

jatlh ghutar, "wa'maH chorgh ben jIboghpu' jIH! "

"nuqDaq bIboghpu'?" jatlh qaH'eng.

"rIngDal loSDaq," jatlh ghutar.

jatlh vajar, "rIngDal loS? wa'maH chorgh ben DanmeH tlhIngan wo',
rIngDal loSDaq qaStaH noH qar'a'?"

"HIja'. qaStaHvIS noHvetlh jIboghpu'," jatlh ghutar. "Sub jIHpu'."

"qaStaHvIS loS DIS neH taH mID noH. chay' Sub ghaHlaH ghu'e'? lut
yIjatlh"[203] jatlh vajar.

mon ghutar 'ej jatlhchoH, "mID noHDaq negh chaHtaHvIS vavwI''e'
SoSwI''e' je, qIHchuq. rIngDal loS lucharghmeH yavDaq Suv negh law'.
'omqu' Sungpu'. may'meyvetlh Dunmo' bommey law' luqonlu'pu', 'ach
lutwIj neH Saja'. jagh lughobtaHvIS SoSwI' vavwI' je Ho'chuqchoH 'ej
che'ronDaq tlhejchuqchoH. Hubchuq 'ej toDchuq 'ej SeymoHmo' may'mey
nga'chuq, vaj yatlhchoH SoSwI'[111]. tInqu'choHmo' chorDaj
SuvlaHchu'be'DI' tay'laHtaHmeH QaSvaD vutchoH. yoSDaq luDantaHbogh,
raQ luDab. pa'meyDaq Qongbe'ba' SuvwI'pu'. yavDaq Qong Hoch. qoSwIj
ram SoSwI' chorDaq jIpupmo' vIvemmoH 'ej jIngojtaHmo' Qongqa'laHbe'.
jIboghrup. Qongbogh SuvwI'pu' Sujbe'meH Hu' SoSwI'. tlhej vavwI'.
QongwI' Daqvo' lughoS. yoHmo' SoSwI' jachbe' jIboghtaHvIS, 'ach
jIboghDI' jIjachqu'. Qongbogh SuvwI'pu' vemmoH beymeywIj 'ej pay'
jaghmey tu'. 'avwI'pu' HoHta'. nIn, Sechmey je luqeng. nIn
lulIchlaHpa' vIvemmoHbe'chugh, Qongbogh SuvwI'pu' meQmoHchu' jagh.
vaj <ghutar> mupong."

jatlh Hota'ro', "ghu tar? vIyajbe'."

jatlh ghutar, "ghuHta' 'oS. jaS jatlh SoSwI'. <ghuHta'> HechDI'
<ghutar> jatlh. SepDajDaq motlh QIchvetlh. jIHmo' ghuHta' SuvwI'pu'."
Hemba' ghutar.

jatlh vajar, "majQa'. Dun lut." wej'vatlh nem lutvetlh ja'taH ghutar
qorDu' 'e' tlhoj vajar. vajar ghu lut ja'laH pagh. HIvje' tebqa'meH HIq qang.

HIvje' peptaHvIS jatlh ghutar, "batlh yaS wa'DIchma' chu' Hota'ro'
Sogh ra'taHjaj!" tlhutlh Hoch 'ej Hota'ro' Hoy'.

jatlh Hota'ro', "woQ Quj Dapar Dajatlh 'ach DaHjaj bIpo', HoD. qImyal
Sa' Datojta'!"

jatlh vajar, "tlhIngan tlham vIchIjnISDI' jImIS 'ach jagh'e' vIqaDlaH."
---
SKI: ghutar relates a family story and Hota'ro''s promotion is toasted.
----
[111] I like the idea that, unlike a teenager in my culture, ghutar
isn't the least bit squicked to relate the story of his glorious conception.
[203] Changed from lut yIja' based on recent discussion, but I don't
have to like it.

----
To recap the whole 'ay''a', vajar, Hota'ro' and ghutar have been
rescued from what's left of Vigilant by Hota'ro''s former posting,
the battleship Warfare, captained by General qImyal. Our crew has
been given medical attention, not trusted to walk the corridors of
Warfare alone, accused of smuggling, searched, monitored,
interrogated and told various stories about the repairability of
their ship. ghutar won a dual, Hota'ro' won an uncontested corridor
encounter, and vajar may have outmanoeuvred qImyal with some
personnel assignments. Hota'ro' is now first officer of Vigilant ,
and officially ghutar is no longer a member of the crew, just a
passenger on his way to a posting at the dock where Vigilant will be repaired.
----
I'll give you a few days respite and then start sending 'ay''a'
chorgh, which takes us back to 'eSSIm's point of view.