[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' wa'vatlh cha'maH loS: <QuSHey>

ghunchu'wI' 'utlh qunchuy at alcaco.net
Tue Jan 17 13:05:15 PST 2012

On Wed, Jan 11, 2012 at 9:16 AM, Qov <robyn at flyingstart.ca> wrote:
> QuSwI' ghaHchugh tojwI''a' ghaH je. chaq tarmo' lIjchu'pu' lagh.

chaq QuSbe' lagh, quv bopmo' ghaH.

> jatlh ghutar, “Qo'! HISlaH 'e' vIHech. vIta'Qo'. vImunbej. jIQuSQo'!"

jumbej <HISlaH 'e' vIHech>. I understand the "No! I mean yes!" idea,
but I think the different types of yes/no answers make it at least as
understandable if it were just {Qo'! HISlaH!} followed by {vIta'Qo'.
HISlaH, jImunbej.}

Regardless of the words, I really enjoy the image of ghutar stumbling
over his answer.

> "Hota'ro'vaD jIghel, 'ach muyajHa'. reH Duj Hub neH. DuHubchoH.”

Do'Ha' Hota'ro' mu'mey Qoyta'be' HoD.

> jatlh ghutar, “cha'logh Daghor 'e' vIja'be'."

nuqjatlh?  ghutar qech vIyajbe'.

> "rInDI' may' Homvetlh Daghorpu' 'e' wISov Hoch."

<wISov Hoch> vIyaj 'ach <Sov Hoch> vImaSlaw'.

> jatlh ghutar, “wej pup 'ach DaHjaj betleH vIlo'laHchu'mo' jIbepbe'. nuHwIj
> vI'uchqa'laHmo' jIbelqu'.”

betleH lo'laHbe'chugh bepbe'bej.

> qaStaHvIS cha' DIS *Dugh* ra' HoDvetlh, ghIq HoH jagh beH tIH.

"Dururbogh HoD jIHtaH. ghIq qIvwIj qIp beH tIH."

jItlhIj. Daghovbe'chugh qachuH.

-- ghunchu'wI'