[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' wa'vatlh cha'maH: <ghutar quv>

Robyn Stewart robyn at flyingstart.ca
Fri Jan 13 20:44:54 PST 2012

At 11:22 13/01/2012, you wrote:
>On Sat, Jan 7, 2012 at 2:54 AM, Qov <robyn at flyingstart.ca> wrote:
> > ghutar has arrived at the computer room, and was seen chatting
> with a woman.
>
>The previous installment just said {vay'} and {ghaH}.

Heh, I wonder how often I do that. There are important characters
that you don't know the sex of, and minor characters that I'm afraid
I'm going to forget the sex of.

> > pa' mach 'el ghutar. jatlh vajar, "'Iv ghaH be'vetlh'e'?"
>
>toH, ghochuHta'.

Sometimes I forget which information is included when I pick the
dividing points. It's quite challenging to make every 250 words a mini-episode.

> > jatlh vajar, "qatlh DuqaD loD DaHoHpu'bogh?"
> >
> > jatlh ghutar, "ghIntal vIpIHbe'pu'."
>
>ghIntal vIpIHbe' je jIH. *ghIqtal* vIpIH.

va. nuqvo' ghoS n-vetlh?

> > "qoghwIj chevpu'DI' vIHoy'rup."
>
>(rIQmo' nach Dop, yopwaH vIbuSHa'.)

<nach qogh> jIjatlh 'e' vInID.

> > "...Hoch 'Ighpu'wI' tlhabmoH batlh."
>
>batlhHa' vangta''a' vavDaj vavnI'Daj ghap? vangmoH quvnISqa'ghach? ram
>meqmey 'e' vISov, vISov...

Dochmey law' DaSov. bIloytaHmo' choQuchmoH.

> > jatlh vajar, "DunISchugh vay' <batlh yIvang> bIjatlh'a'?"
>
>ghutar qogh rur vajar wot wa'DIch. I think the {-chugh} clause has
>been severed from its main verb by the quoted command.

chutvetlh vIHarchu'be' 'ach vIpabqang.

> > jatlh ghutar, "qaja'pu', Qagh yIleghQo'. quv neH yIlegh."
>
>ghobvam pabchugh Hoch, wovchoH qo'.

qeSDaj HartaH ghutar.