[Tlhingan-hol] Klingon architecture

De'vID jonpIn de.vid.jonpin at gmail.com
Mon Jan 9 08:03:24 PST 2012

Quvar:
> Marc Okrand told Maltz that I am an architect (renwI'), and then they
talked about different jobs that are done at a construction site.

> I will now write a short story which might let you guess what the words
mean. Tomorrow I will send the complete message without further delay.

> yaHwIjDaq jIpaw'DI',  vumtaH mutlhwI' law'. bebDaq beb mutlhwI' vIlegh.
ngogh mutlhwI' vIghombe' rInmo' pa'reDmey. puchpa'Daq vumtaH 'och mutlhwI'.
qatlhDa'mey mutlh, 'ach reH ghaHvaD 'och mutlhwI' ponglu'. rInbe'taH rav.
puchpa'Daq rav velmeH majyangmey lo'lu'. Qu'vam ta' majyang mutlhwI'. latlh
pa'meyDaq majyang vIlo'be'. tlhIm neH juH lo'wI', veDDIr rurmo'. rav velmeH
tlhIm lo' velwI'. Hoch pa'meyDaq vumtaH 'ul pat mutlhwI'.

> Do you see the puns? I found only one myself, the other one was explained
to me by Marc Okrand.

yaHlIjDaq Supaw' SoH 'Iv je? :-)

vagh mu'mey vIleghbe'pu'bogh vIlegh.

wot 'oH {mutlh}'e', 'ach nuq 'oS?  loQ {chenmoH} rur, 'ach chay' pIm?  chaq
Dochmey chu' chenmoHbe' mutlhwI', vogh Dochmey luchenmoHlu'pu'bogh lan neH
pagh bIH ghommoH neH.

{qatlhDa'} mutlhwI'vaD 'och mutlhwI' ponglu'mo', 'och rur {qatlhDa'} 'e'
vIloy.  chaq 'ochHom buv 'oH.

Doch {vel}chugh vay', Dochvam So'meH yorDaj latlh Doch lan, qar'a'?  chaq
{'IHmoH} rur.  chaq {Qan} rur.  jISovchu'be'.  'ach velqa' vIghajchugh,
Doch wa'DIch vIvelmeH vIqa''a'?

toH, rav velmeH {majyang} lulo'lu'.  quSDaq ba' qIDvam.  tera'ngan jungwoq
Quj 'oH.

tagha', rav velbogh veDDIrqoq'e' 'oH {tlhIm}'e'.  tera' *'Iyran Hol[1] mu'
'oH.  puvlaHlaw' tera'ngan tlhImmey.

[1] - *'Iyran Hol = Persian/Farsi