[Tlhingan-hol] qo''e' tu'bogh pagh - 'ay' wa'maH Hut

De'vID jonpIn de.vid.jonpin at gmail.com
Wed Feb 29 08:15:24 PST 2012

boQDu' (ghogh): Qang joH, *San Francisco*-vo' nISuch 'ejyo' ra'ghomquv.
FEDERATION PRESIDENT: 'el 'e' yIchaw'.
C in C: Qang joH.
CARTWRIGHT: Qang joH.
FEDERATION PRESIDENT: *Bill*, *Cartwright* 'aj, peba'.
CARTWRIGHT: Qang joH, DIvI' rewbe' luquchlu' 'e' wIchaw'laHbe'.
FEDERATION PRESIDENT: jIQochbe', 'aj, 'ach Hovmey joj chut vIpab net raD.
C in C: qaH, Dochvam yIleghneS... *West* 'ech[1].
WEST: {tlhapqa' Qu'} wInab, ghurmo' Qob.  ghaytan ghIjchuqmeH HIvchuq
tlhIngan wo' DIvI' je.  qaH, qaSpu'pa' cha'maH loS rep, ma'ellaH, vubpu'
DItoDlaH, 'ej manarghlaH.  QaS luch je Qaw'lu'bogh Qaw'lu' 'e' wIlajlaH.
cham wIghaj...
FEDERATION PRESIDENT: maj, maj.  'ach maHargh 'e' wItaghchugh...
WEST: vaj, jIjatlhDI' jIyuDHa', Qang qaH: pe'vIl DIbI'chu'laH.
NANCLUS: Qang qaH, wun chaH.  not latlh 'eb QaQ law' 'ebvam QaQ puS.
CARTWRIGHT: maloSchugh vubpu' DItlhapqa'laHbe'.  maloSqu'chugh
DItlhapqa'laHbe'qu'.
FEDERATION PRESIDENT: qatlho', 'aj.  'e' vIqawtaH.  Satlho', loDpu'.  pItlh.
CARTWRIGHT: Qang qaH.
C in C: qaH... yuQvam lutoDqu' loDpu'vetlh.
FEDERATION PRESIDENT: 'e' vISov, *Bill*.  'ej DaH lutoDqa'meH... bo'DIjDaq
luqaDlu'.

[1] - Which rank is "Colonel"?