[Tlhingan-hol] qo''e' tu'bogh pagh - 'ay' wa'maH Soch

De'vID jonpIn de.vid.jonpin at gmail.com
Sun Feb 26 23:56:51 PST 2012

De'vID:
>> (Heghpu' ghorqon cheng.  qIrq McCoy je qop cheng Sa'.)

HIvqa' veqlargh.  {Heghpu' ghorqon *Qang*} vIHechba'.  wej Hegh cheng.

De'vID:
>> VALERIS: 'ach qama'pu' moj 'ej Qo'noSDaq luHIjlu' 'e' wIchaw'laHbe'.
>> SPOCK: nuq Dachup, Sogh?  mabaHchugh DItlhapqa'be', 'ej may'na' wISuv
'e' wInargh neHbej HoD.  vIHtaHvIS HoD wItlha'laH.

Qov:
> Consider {'e' wIjun} for {'e' wInargh}. Sounds more tactical, less
cowardly to me.

maj.  qaq qechlIj.

De'vID:
>> CHEKOV: 'ej qaSpu'bogh wanI'mey wIyajlaHchu'be'... ghIq qaS nuq?
>> SPOCK: vaj, *Chekov*, gharwI'pu' ghopDu'Daq 'oHtaH ghu''e'.

Qov:
> I'm hesitant to accept the "in the hands of" metaphor. Since Spock's
original is lots of high fallutin' verbiage, I suggest you fish out some
less common Klingon words like Sutlh and {ghar luHuqnIS} and keep it
literal, precise and slightly too wordy.

{vaj, *Chekov*, ghar gharnISqu' gharwI'pu''e'.}